fbpx

AIM-MIME 2023 bakal pamer ratusan kereta modifikasi, EV dan eksotik

AIM-MIME 2023 01

PEMINAT kereta modifikasi dan kenderaan elektrik (EV) dijemput untuk datang beramai-ramai bagi memeriahkan International Modified (IAM) Kuala Lumpur dan Malaysian International Motor Expo (MIME) 2023 yang bakal diadakan dari 27 hingga 29 Oktober 2023 di Pusat Pameran dan Perdagangan Antarabangsa Malaysia (MITEC).

Disokong oleh Institut Automotif, Robotik dan IoT Malaysia (MARii), acara ini akan mempamerkan pelbagai jenis kenderaan, produk, inovasi dan perkembangan terkini dalam teknologi automotif dari pengedar kereta dan motosikal, serta pengeluar OEM.

Apa yang menjadikan IAM-MIME 2023 unik adalah gabungan tiga genre automotif di bawah satu bumbung iaitu kereta generasi baharu daripada pelbagai jenama, EV serta lebih 300 buah kereta yang telah diubahsuai. Acara itu juga akan menampilkan pameran koleksi supercar, hypercar dan kereta-kereta ikonik dari JPM Museo dan Utama Motors.

Dianggap sebagai acara kereta modifikasi dan gaya hidup terbesar di Asia Tenggara, IAM telah menjelajah lebih daripada 38 bandar di seluruh Indonesia sejak 2001 sebelum berkembang ke negara-negara jiran termasuk Malaysia, Singapura dan Thailand.

Diadakan buat pertama kali di Malaysia pada 2011, IAM mula bergabung tenaga dengan MIME pada 2022 di mana hampir 104,000 pengunjung membanjiri acara yang diadakan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur itu. Acara tahun lalu menampilkan lebih 100 buah kereta modifikasi terbaik dan tahun ini, angka itu dijangka meningkat sebanyak tiga kali ganda.

Selain pameran kereta, AIM-MIME 2023 juga akan menampilkan pelbagai tarikan lain termasuk simulator perlumbaan, pameran kereta kawalan jauh, perhimpunan kelab-kelab kereta, pameran kereta eksotik diraja, festival muzik serta peluang untuk memenangi pelbagai hadiah.

Tiket pra-jualan kini boleh didapati pada harga diskaun RM17 sehari di https://ticket.malaysiamotorexpo.com/ atau
http://t2u.asia/e/31710?sec=36057. Tawaran ini berakhir pada 31 Ogos 2023.

Tiket juga boleh dibeli di kaunter pada hari pameran pada harga RM30 setiap satu. Kanak-kanak berusia bawah 12 tahun masuk percuma dengan pengawasan penjaga.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved