fbpx

Kaboom Karnival 2023 catat kehadiran hampir 100,000 pengunjung

Kaboom Karnival 2023 03

ACARA Kaboom Karnival 2023 yang diadakan di Tanjung Harapan, Klang dari 4 hingga 6 Ogos 2023 telah dimeriahkan dengan kehadiran lebih 400 kenderaan jenis pacuan empat roda dan trak pikap serta lebih 500 motosikal.

Acara yang menggabungkan aktiviti permotoran, peniaga kecil dan sederhana (PKS) serta sukarelawan badan bukan kerajaan (NGO) merupakan anjuran kali ketiga Pertubuhan Penggerak Alam (PEPA) selepas Shah Alam pada Februari dan Pandamaran, Klang pada Jun lalu.

Antara aktiviti menarik untuk edisi kali ini ialah lantikan kelab-kelab permotoran untuk menjadi sukarelawan yang dikenali sebagai Wira PEPA dengan penyerahan plak dan vest sebagai simbolik penyerahan.

Turut diadakan adalah himpunan trak pikap dengan kehadiran pelbagai kelab, pertandingan memancing, sukaneka, permainan merebut kerusi dan pelbagai aktiviti lain sebagai merapatkan lagi persahabatan di antara kelab-kelab ini.

Hari ketiga acara menyaksikan kehadiran lebih 500 buah motosikal untuk Himpunan Pejuang Rider daripada 100 kelab. Pelbagai aktiviti menarik diadakan termasuk Autoshow dengan pelbagai kategori dipertandingkan termasuk Best Supporters Club, Best Of The Best, Best VVIP, Best Sport Rim, Best Restore dan sebagainya.

Pengerusi PEPA, Liza Dalal berkata acara Kaboom Karnival kali ini turut dimeriahkan dengan kehadiran selebriti tempatan seperti Aril Pilus, Serina Redzuawan dan Chot Raja Lawak.

“Sambutan pengunjung juga sangat memberangsangkan dengan kehadiran hampir 100,000 pengunjung yang datang dari pelbagai lokasi dari seluruh negara sepanjang tiga hari acara diadakan,” katanya.

PEPA juga membuka keahlian kepada pengunjung Kaboom Karnival untuk menyertai Wira PEPA bagi tujuan membantu aktiviti komuniti setempat.

Kaboom Karnival edisi keempat bakal diadakan tidak lama lagi di Kelana Jaya. Vendor-vendor serta PKS yang ingin menyertai acara ini boleh menghubungi PEPA di talian 018-967 8980.

Sementara itu, kelab-kelab permotoran yang ingin menyertai Kaboom Karnival pada masa akan datang boleh hubungi Puan Liza di talian 0125028292 atau emel: [email protected] .

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved