fbpx

Honda WR-V – 2,200 unit berjaya diserahkan kepada pelanggan dalam masa sebulan

01 All-New WR-V 1st Customer Delivery Ceremony

HONDA Malaysia mengumumkan bahawa ia telah berjaya menyerahkan sebanyak 2,200 unit Honda WR-V dalam tempoh sebulan selepas ia dilancarkan pada Julai lalu.

Pada masa yang sama, syarikat itu turut meraikan pelanggan pertama yang berjaya mendaftarkan SUV itu iaitu Nurain binti Mohamad dalam satu majlis penyerahan rasmi di Accord Auto Sdn Bhd di Ampang, Selangor.

Sebagai tanda penghargaan, Nurain turut menerima aksesori Honda, Ultra Glass Body Coating dan barangan rasmi bernilai RM5,000.

Hironobu Yoshimura, Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia berkata, “Kami ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada pelanggan kami atas kepercayaan mereka terhadap jenama Honda dan sokongan untuk WR-V yang merupakan model serba baharu dalam segmen SUV kecil bukan nasional.”

Menurut beliau lagi, 60 peratus daripada jumlah jualan keseluruhan WR-V setakat ini disumbangkan oleh varian RS. WR-V juga muncul sebagai model kedua terlaris dalam barisan Honda bagi bulan Julai 2023.

Selain RS, WR-V turut ditawarkan dalam tiga lagi varian iaitu S, E dan V. Sebagai varian tertinggi, WR-V RS tampil dengan gril unik dengan kemasan pin krom, rim aloi dwi tona berukuran 17 inci, lencana ‘RS’ pada gril dan tailgate, serta lampu automatik LED.

Semua varian dikuasakan oleh enjin 1.5-liter DOHC i-VTEC yang sama, menghasilkan 121 PS pada 6,600 rpm dan 145 Nm pada 4,300 rpm. Enjin ini dipadankan dengan transmisi jenis CVT yang ditugaskan untuk memacu roda hadapan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved