fbpx

UMW Toyota Motor jual 8,349 unit kenderaan pada Julai 2023, naik 25.8 peratus

toyota vios 2023 pandu uji 39

UMW Toyota Motor mengakhiri Julai 2023 dengan cemerlang apabila mencapai jualan sebanyak 8,349 unit, iaitu 8,200 unit bagi Toyota dan 149 unit bagi Lexus. Angka ini menunjukkan peningkatan sebanyak 25.8 peratus berbanding Julai 2022.

Pencapaian ini juga menyaksikan angka jualan bagi tempoh Januari hingga Julai 2023 meningkat kepada 57,008 unit, iaitu 8.5 peratus lebih tinggi berbanding 52,548 unit yang dicatatkan dalam tempoh yang sama tahun sebelumnya.

Datuk Ravindran K., Presiden UMW Toyota Motor berkata pertumbuhan berterusan dalam jualan syarikat itu merupakan bukti daya tarikan kereta Toyota kepada pembeli yang menghargai prestasi dan kebolehpercayaan.

Datuk Ravindran K.

“Untuk memperluaskan lagi pengalaman memandu Toyota kepada lebih ramai pengguna, kami berbesar hati untuk menjadikan pemilikan Toyota lebih mudah diakses dengan pertumbuhan pusat jualan dan servis kami, serta perkhidmatan Extra Mile kami bersama-sama dengan promosi bulanan yang memudahkan pembelian dan pemilikan Toyota,” katanya.

Pelanggan di Penampang, Sabah kini mempunyai akses yang lebih baik kepada perkhidmatan Toyota dengan perkembangan Armada KK Automobile. Merupakan pengedar Toyota sejak 2005 lagi, cawangan ini kini dinaik taraf dari 1S kepada 3S.

Pusat baharu itu dibuka di Mile 6, Jalan Penampang, menawarkan kemudahan pusat jualan dan servis kepada pelanggan di sekitar Penampang dan Kota Kinabalu. Ia dilengkapi dengan 18 ruang servis bagi memenuhi keperluan pemilik Toyota.

Sementara itu di Semenanjung Malaysia, pelanggan di Muar, Johor kini boleh mengunjungi pusat 4S Toyota baharu yang dibuka oleh E.S. Yang Motor, pengedar Toyota sejak 1994.

Terletak di Jalan Dato’ Haji Kosai, pusat baharu itu menggabungkan pusat 1S, 2S dan Body & Paint yang sebelum ini dibuka secara berasingan. Ia mempunyai 14 ruang servis dan 20 ruang kerja khusus untuk Body & Paint.

Pada bulan Julai, UMW Toyota Motor menawarkan promosis bulanan 100 peratus pinjaman untuk pembelian kereta Toyota serba baharu. Untuk setiap pembelian, pelanggan boleh memilih pelan ansuran bulanan serendah RM628 untuk Toyota Yaris.

Pada masa yang sama, pelanggan juga boleh menikmati promosi yang menawarkan rebat tunai sehingga RM10,000 apabila mereka membeli Toyota Camry.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved