fbpx

BMW M2 buat kemunculan di M4NTAP Festival – harga dari RM599k hingga RM643k

02. BMW Malaysia presents the First All-Electric BMW iX M60 alongside latest iteration of the BMW M2

BMW M2 generasi G87 yang dilancarkan ke pasaran Malaysia pada Januari lalu telah membuat kemunculan sulungnya di acara M4NTAP Festival yang berlangsung di Litar Antarabangsa Sepang.

Boleh didapati dalam versi standard atau bersama Pro Package, M2 tampil dengan lampu LED adaptif, gril kidney tidak berbingkai yang dihiasi bilah mendatar, salur masuk udara berbentuk seakan segi empat serta sayap aluminium pada bahagian hadapan.

Dari sisi, model ini memperlihatkan reka bentuk klasik three box yang diserlahkan lagi dengan gerbang roda yang lebar dan rim aloi 930 M Bicolour (atau 930 M Black untuk Pro Package) berukuran 19 inci di hadapan dan 20 inci di belakang.

Selain rim berwarna hitam, M2 dengan Pro Package juga mendapat sistem brek M Compound bersama angkup brek berwarna merah, bumbung karbon M, serta pakej Shadowline dan M Lights Shadowline.

Di dalam, anda akan menemui BMW Curved Display yang merangkumi paparan kawalan 14.9 inci dan panel instrumen digital 12.3 inci. Ia mempunyai paparan spesifik M yang memuatkan BMW M iDrive generasi terkini.

Selain itu, terdapat juga tempat duduk bucket M Sport, logo M yang bercahaya pada penyandar kepala tempat duduk hadapan, stereng M dengan balutan kulit, pedal penukar gear, butang mod M berwarna merah dan paparan head-up.

Eksklusif untuk M2 dengan Pro Package ialah tali pinggang keledar yang dihiasi dengan warna rasmi M dan trim gentian karbon pada papan pemuka dan konsol tengah, serta sistem audio Harman Kardon.

Untuk kuasa, enjin TwinPower Turbo 3.0 liter enam silinder sebaris membekalkan 460 PS dan 550 Nm, membolehkan jentera ini memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam 4.1 saat. Kuasa dibekalkan ke roda belakang menerusi transmisi Steptronic Sport lapan kelajuan.

Kelajuan maksimum adalah 250 km/j, namun pelanggan yang gilakan kelajuan boleh mendapatkan pakej M Driver’s Package yang akan meningkatkan kelajuan maksimum kepada 285 km/j. Pakej ini boleh dipasang di mana-mana wakil pengedar BMW di seluruh negara.

Pilihan warna luaran bagi M2 dan M2 Pro Package terdiri daripada Zandvoort Blue, Alpine White, Brooklyn Grey, Black Sapphire dan Toronto Red.

Untuk bahagian dalaman pula, pelanggan boleh mendapatkan Leather Vernasca berwarna hitam, Leather Vernasca hitam dengan sulaman biru atau Leather Vernasca berwarna cognac dengan sulaman dekor.

Harga jualan M2 bermula dari RM598,800 untuk versi standard dan RM642,800 dengan Pro Package.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved