fbpx

Suzuki Raider R150 Fi kini dalam dua warna menarik – RM8,838

Suzuki Raider R150 Fi 01

SUZUKI Malaysia telah mengumumkan ketibaan Suzuki Raider R150 Fi versi baharu yang dijual pada harga bermula dari RM8,838 tidak termasuk pendaftaran dan insurans.

Model yang lebih dikenali dengan jolokan Belang ini boleh didapati dalam dua skema warna menarik iaitu Bright Ivory/Titan Black dan Matte Bordeaux Red/Metallic Matte Fibroin Grey.

Dua warna baharu ini menggantikan warna Titan Black dan Metallic Matte Stellar Blue/Titan Black yang ditawarkan semasa ia dilancarkan di Malaysia pada Mac tahun lalu.

Untuk enjin, ia masih lagi dikuasakan oleh enjin empat lejang silinder tunggal bersesaran 147 cc yang menghasilkan 18.2 hp pada 10,000 rpm dan 13.8 Nm pada 8,500 rpm.

Enjin ini dilengkapi dengan sistem suntikan bahan api dan penyejukan cecair untuk prestasi yang optimum. Kuasa disalurkan ke roda belakang menerusi transmisi enam kelajuan.

Raider R150 Fi dibina menggunakan kerangka Suzuki Advance Twin-Spar yang dipadankan dengan fork teleskopik Showa pada bahagian hadapan dan penyerap hentak monoshock pada bahagian belakang.

Untuk brek pula, ia menggunakan cakera pada bahagian hadapan dan belakang, dengan angkup Nissin dua piston pada bahagian hadapan.

Ciri-ciri lain yang terdapat pada model ini termasuk lampu LED, panel instrumen LCD dan rekaan rantai tertutup yang dikatakan dapat meningkatkan ketahanannya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved