fbpx

Tanah mendap akibatkan Jambatan Jalan Forest City-Lebuh Tanjung Pelepas runtuh

tanah mendap forest city
Foto: Media sosial

MENDAPAN tanah menyebabkan sebahagian jambatan di Jalan Forest City-Lebuh Tanjung Pelepas sepanjang 25 meter dekat Iskandar Puteri runtuh, lapor Bernama.

Menurut Komander Operasi Balai Bomba dan Penyelemat (BPP) Iskandar Puteri Pegawai Bomba Kanan II Hairulnizam Mohd Noh, sebanyak tujuh anggota dan sebuah jentera dikejarkan ke lokasi kejadian selepas menerima panggilan kecemasan pada 2 petang.

“Setibanya di lokasi, didapati telah berlaku kejadian tanah mendap yang melibatkan kawasan jalan raya utama sepanjang 25 meter.

“Pasukan keluaran operasi telah membuat pemantauan bagi memastikan keadaan sekitar selamat. Selanjutnya, kawalan lalu lintas diserahkan kepada pihak polis,” katanya dalam kenyataan.

Beliau bagaimanapun menjelaskan kejadian itu tidak melibatkan mangsa.

Sementara itu, Kosmo melaporkan pengurusan Forest City akan membina jalan alternatif sepanjang 1 km bagi memudahkan pergerakan keluar masuk antara lokasi kejadian.

Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya, Pengangkutan dan Infrastruktur Johor, Mohamad Fazli Mohamad Salleh berkata, pembinaan jalan berkenaan dijangka akan mengambil masa selama 24 jam untuk disiapkan.

Pihaknya menjangkakan laluan itu boleh mula digunakan pada 26 Julai nanti.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved