fbpx

Tempahan Model Y cecah 10,000 unit berita palsu, kata Tesla

Tesla Model Y

BARU-baru ini tular di media sosial dakwaan yang mengatakan Tesla Model Y telah menerima 10,000 tempahan sejak ia dibuka pada 14 Julai lalu. Sudah tentu, rata-rata peminat Tesla di Malaysia menyambut baik berita ini.

Walau bagaimanapun, Pengarah Serantau Tesla, Isabel Fan telah tampil untuk menafikan dakwaan tersebut. Beliau berkata ia adalah berita palsu yang dibuat oleh pihak lain dan bukannya kenyataan rasmi Tesla.

“Jumlah tempahan sebenar akan kekal tidak didedahkan, tetapi Tesla memberi jaminan kepada orang ramai bahawa minat terhadap Model Y adalah kukuh. Kami menghargai sokongan daripada komuniti pelanggan yang semakin meningkat di Malaysia,” jelas Isabel.

Pada 20 Julai lalu, Tesla menandakan kemasukannya ke pasaran Malaysia secara rasmi menerusi pelancaran Model Y. Ia boleh didapati dalam tiga varian iaitu RWD, Long Range AWD dan Performance AWD, masing-masing dijual pada harga bermula dari RM199,000, RM246,000 dan RM288,000.

Ciri standard termasukaminan lapan tahun atau 160,000km, Autopilot asas, warna Pearl White Multi-Coat, rim 19-inci untuk RWD dan Long Range AWD, serta rim 21-inci untuk Performance AWD.

Pelanggan boleh untuk mendapatkan beberapa kelengkapan tambahan termasuk warna Warna Solid Black, Midnight Silver Metallic, atau Deep Blue Metallic (RM5,000), rim Induction 20 inci (RM10,000), ciri Navigate on Autopilot, Auto Lane, dan Autopark (RM16,000) dan Self Driving (RM32,000).

SUV elektrik itu boleh ditempah sekarang dengan bayaran RM1,000 yang tidak boleh dipulangkan semula. Penghantaran pertama dijangka pada awal 2024.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved