fbpx

Honda Vario 160 Edisi Repsol mula dijual – 2,000 unit sahaja, RM10,498

Honda Vario 160 Edisi Repsol 01

HONDA Vario 160, yang dilancarkan ke pasaran Malaysia pada November tahun lalu, kini boleh didapati dalam Edisi Repsol pada harga bermula dari RM10,498.

Menurut Boon Siew Honda, model ini boleh didapati di semua pengedar Honda sah dan terpilih di seluruh negara mulai 20 Julai 2023. Mereka yang berminat perlu segera mendapatkannya kerana hanya 2,000 unit akan ditawarkan.

Rasanya tidak perlu diperkatakan lagi yang ia tampil dengan livery ikonik Repsol yang menggabungkan warna putih, oren, merah dan hitam.

Sebagai pelengkap, terdapat tulisan ‘Honda’ berwarna merah pada bahagian bawah, serta rim 14 inci berwarna oren.

Selain itu, semuanya sama seperti versi standard. Vario 160 menggunakan kerangka enhanced Smart Architecture Frame (eSAF), tayar bersaiz 180/80 pada bahagian depan dan 120/70 pada bahagian belakang.

Sistem brek pula terdiri daripada cakera tunggal pada bahagian depan dan belakang, serta ABS pada brek depan sahaja. Satu lagi ciri keselamatan yang ada ialah sistem kunci pintar dengan penggera.

Ciri-ciri lain termasuk lampu LED depan dan belakang, lampu isyarat membelok LED dan panel meter digital yang memaparkan penunjuk kunci pintar, jam, kadar kecekapan bahan api dan ABS.

Kuasa masih dibekalkan oleh enjin 157 cc silinder tunggal dengan teknologi enhanced Smart Power Plus (eSP+) yang menghasilkan 15.1 hp pada 8,500 rpm dan 13.8 Nm tork pada 7,000 rpm.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved