fbpx

Chery Malaysia jual 3,000 unit kenderaan dalam masa 10 hari

chery omoda 5 01

CHERY Malaysia mengumumkan bahawa ia berjaya menjual 3,000 unit kenderaan dalam tempoh 10 hari selepas jenama itu dilancarkan secara rasmi.

Pada 7 Julai lalu, Chery Malaysia menandakan kehadiran semulanya ke negara ini menerusi pelancaran dua model crossover iaitu Omoda 5 dan Tiggo 8 Pro.

Kedua-dua model tersebut didatangkan dengan jaminan selama tujuh tahun dan servis percuma selama lima tahun. Apa yang menarik, 3,000 pelanggan pertama akan menerima jaminan enjin sehingga 10 tahun atau satu juta km secara percuma.

Bagaimanapun, pelanggan yang masih mahukan pakej jaminan lanjutan enjin itu boleh mendapatkannya pada harga mampu milik iaitu RM2,000.

Menurut syarikat itu, pencapaian luar biasa ini menjadi bukti yang menunjukkan permintaan pasaran yang kukuh dan keyakinan pelanggan pada produk yang ditawarkannya.

Setakat ini, Chery Malaysia mempunyai 23 bilik pameran yang sedia dikunjungi dan lapan lagi hampir siap menjelang hujung Ogos 2023 bagi memenuhi keperluan pelanggan.

Syarikat itu juga menyediakan 22 pusat servis yang terletak secara strategik di seluruh Semenanjung, Sabah dan Sarawak. Rangkaian komprehensif ini memastikan pelanggan boleh mengakses perkhidmatan jualan dan selepas jualan dengan mudah.

“Sebagai syarikat automotif yang berpengalaman tinggi dalam pembuatan dan keupayan inovatif, Chery berdedikasi untuk menghasilkan produk berkualiti tinggi yang memenuhi keperluan pengguna Malaysia,” kata Leo Chen, Naib Presiden Eksekutif Chery Malaysia.

“Kami menitikberatkan kualiti, keselamatan dan prestasi produk, terus menghasilkan inovasi dan menambah baik teknologi secara berterusan untuk terus mendahului permintaan pasaran,” katanya lagi.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved