fbpx

Chery Omoda 5 rasmi mendarat di Malaysia, dari RM108,800, waranti enjin 10 tahun!

chery omoda 5 launch 01

SELEPAS beberapa sesi pratonton, Chery Omoda 5 akhirnya rasmi dilancar di Malaysia. Pelancarannya dibuat serentak dengan Tiggo 8 Pro.

Chery Omoda ialah SUV segmen-B+ lima tempat duduk yang akan bersaing dengan Honda HR-V dan Toyota Corolla Cross.

Dua varian ditawarkan untuk pasaran Malaysia, iaitu Omoda 5 C pada harga RM108,800 dan Omoda 5 H dengan harga RM118,800.

Chery Omoda 5 dikuasakan oleh enjin 1.5-liter 4-silinder turbo yang mampu menjana 154hp dan 230Nm tork, maka sebab itu ada lencana 230T di belakangnya. Output disalurkan ke roda depan melalui kotak gear CVT 9-kelajuan.

Ciri luaran yang anda dapat lihat pada Omoda 5 ialah gril besar cukup agresif yang nampak seperti sisik, dan ia diintegrasikan dalam bampar depan serta diapit dengan lampu LED nipis.

Anda boleh pilih Chery Omoda 5 dengan tujuh pilihan warna satu tona atau dwi-tona, tetapi kesemuanya mendapat kemasan merah pada cermin sisi, rim, dan bawah pintu, menjadikan SUV ini nampak cukup bergaya dan menonjol.

Kabin Omoda 5 menampilkan rekaan futuristik dan minimalis dengan paparan skrin 20-inci melintang untuk instrumen dan infotainmen. Ia juga dilengkapi dengan mod pemanduan (Eco dan Sport), sambungan Android Auto dan Apple CarPlay, sistem audio Sony, tempat duduk sports, dan sistem ADAS.

Omoda 5 juga mendapat pengecas tanpa-wayar, sistem audio Sony, stereng flat-bottomed sebagai standard.

Bercakap mengenai ADAS, Chery Omoda 5 lengkap dengan ciri terkini seperti Lane Departure Warning, Blind Spot Detection, Adaptive Cruise Control, Autonomous Emergency Braking, Traffic Jam Assist, Traffic Sign Recognition, dan kamera 360-darjah.

Oh ya, semua kenderaan Chery di Malaysia hadir dengan jaminan 7-tahun dan servis percuma 5-tahun. Untuk 3,000 pelanggan terawal juga, anda akan menerima jaminan enjin sehingga 10 tahun atau perbatuan 1,000,000km!

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved