fbpx

Toyota Corolla bakal dapat varian GR Sport? RM153k harga anggaran

toyota corolla gr sport 04

NAMPAKNYA Toyota Corolla akan menjadi model seterusnya yang diberikan ‘perisa’ GR Sport. Menurut laporan rakan media di Paultan, UMW Toyota nampaknya telah mengemas kini senarai harga Corolla di laman web mereka.

Bila dilihat pada senarai harga, terdapat “GR Sport package” dengan harga tambahan RM5,000 selain dari dua varian sedia ada iaitu 1.8E dan 1.8G. Varian 1.8G berharga RM147,800 jadi sekiranya Corolla GR Sport dilancarkan nanti, harganya mungkin RM152,800.

Untuk pakej GR Sport, anda akan dapat komponen GR Sport terdiri dari bampar depan, rim aloi, kemasan khas kabin, dan talaan suspensi.

Tiada gambar disiarkan oleh pihak UMW Toyota, maka sebab itu harganya cuma anggaran dan bukan tetap. Mungkin aka nada teaser sebelum pelancaran nanti.

Untuk gambar di artikel ini, kami ambil contoh dari laman web Toyota Taiwan. Dapat dilihat pada talaan suspensi, ia mendapat penyerap hentak berbeza dan bar anti-oleng lebih tebal.

Buat masa ini, barisan model di bawah GR Sport adalah Hilux dan Corolla Cross. UMW Toyota juga pernah memperkenalkan Vios GR Sport dari model generasi sebelum ini.

Apa pun, kita tunggu dan lihat pelancaran rasmi nanti. Menarik? Anda rasa ia boleh beri saingan terhadap Honda Civic e:HEV RS?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved