fbpx

E-Mutiara beli 20 unit koc dua tingkat Scania yang terpanjang di Malaysia

Scania koc double-deck E-Mutiara 01

KONSORTIUM E-Mutiara Berhad (E-Mutiara) memperluaskan lagi perkhidmatannya dengan pembelian 20 unit koc dua tingkat Scania K410EB6X2 yang terpanjang di Malaysia dengan ukuran 13.5 meter.

Majlis penyerahan disempurnakan oleh Heba Eltarifi, Pengarah Urusan Scania Asia Tenggara dengan menyerahkan koc-koc tersebut kepada Che Ibrahim Che Ismail, Pengerusi Eksekutif E-Mutiara.

Ia disaksikan oleh Anthony Loke Siew Fook, Menteri Pengangkutan dan Robert Lejon, Timbalan Ketua Misi Kedutaan Sweden.

Dengan penambahan terbaru ini, E-Mutiara akan melancarkan perkhidmatan koc ekspres mewah pertama mereka di negara ini serta membuka lembaran baru kerjasama strategik dengan Scania.

Koc jenis double-deck ini menawarkan 10 peratus peningkatan kapasiti jika dibandingkan dengan koc-koc mewah lain di Malaysia, membolehkan syarikat meningkatkan ekonomi operasi.

Koc-koc milik E-Mutiara ini mempunyai tempat duduk dalam konfigurasi 2+1 dan boleh memuatkan maksimum 51 penumpang pada satu-satu masa.

Selain itu, ia menggunakan trenkuasa cekap tenaga dengan ciri Opticruise dalam mod Eco, serta perkhidmatan pengurusan fleet yang dikatakan mampu meningkatkan kecekapan bahan api sehingga 15 peratus.

Sistem suspensi udara pada bahagian depan dan belakang memberikan keselesaan kepada penumpang, manakala ciri-ciri EBS dengan ABS, Traction Control, serta Retarder sebagai brek tambahan mampu meningkatkan ciri keselamatan.

Turut disertakan adalah ciri Hill Hold yang membantu koc kekal pegun pada permukaan curam, Speed Limiter untuk mengehadkan kelajuan, kamera 360 darjah yang menghapuskan titik buta serta sistem penggera kebakaran. Apa yang menarik, ia juga menyediakan kemudahan tandas di tingkat bawah.

“Koc Scania yang selamat dan selesa, cekap bahan api dan mesra alam sekitar sentiasa menjadi kelebihan buat E-Mutiara dalam mendapatkan keuntungan dan kemampanan yang lebih baik. Kini dengan koc yang lebih panjang, kami berupaya meningkatkan kapasiti serta keselesaan pelanggan,” kata Che Ibrahim.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved