fbpx

Nissan Serena J Impul tampil dengan kit badan, rim dari Jepun – RM169,888

Nissan Serena J Impul 01

EDARAN Tan Chong Motor (ETCM) telah mengumumkan ketibaan varian baharu Nissan Serena yang dikenali sebagai J Impul. Seperti namanya, model ini didatangkan dengan kit yang dibangunkan dengan kerjasama Impul dan diimport dari Jepun.

Berasaskan varian Premium Highway Star, Serena J Impul dijual pada harga RM169,888 tidak termasuk insurans. Kit Impul tersebut dipasang di kilang dan didatangkan dengan selama tiga tahun atau 100,000 km.

Bahagian depan MPV ini diserlahkan lagi dengan kehadiran insert krom pada gril V-Motion serta kemasan krom pada bampar. Di belakang, varian ini boleh dibezakan dengan kemasan krom pada bahagian bawah bampar dan lambang Impul pada tailgate.

Melengkapkan pakej luaran adalah rim aloi jejari Y Impul Millenium berukuran 18 inci, juga diimport dari Jepun. Ia tayar berprestasi ultra tinggi Goodyear Eagle F1 Sport bentuk bunga Eagle Claw dan Teknologi ActiveControl untuk kestabilan.

Masuk ke dalam, anda akan menemui upholsteri kulit Nappa berwarna berwarna burgundy-hitam, dengan corak yang diinspirasikan daripada taman batu Jepun serta sulaman logo Impul.

Ciri-ciri kemudahan yang sememangnya ada pada Serena dikekalkan. Ini termasuk tailgate dengan pintu berkembar, pintu gelongsor pada bahagian kiri dan kanan, tujuh port pengecas USB, sunshade pada tingkap dan suis pembuka pintu pada tempat duduk barisan ketiga.

Seperti yang anda mungkin sudah tahu, Serena dikuasakan oleh enjin CVTC 2.0-liter empat silinder yang digandingkan dengan motor elektrik bagi menghasilkan 150 hp dan 200 Nm. Dengan transmisi X-Tronic CVT dengan Adaptive Shift Control, ia menawarkan penjimatan bahan api sehingga 14.2 km/l.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved