fbpx

Proton X70 1.5 TGDi kini boleh didapati dalam varian Premium X – RM126,800

Proton X70 1.5 TGDi Premium X 01

PROTON telah memperkembangkan barisan X70 1.5 TGDi untuk pasaran tempatan dengan pelancaran varian baharu yang dikenali sebagai Premium X.

Varian baharu ini dijual pada harga RM126,800, iaitu RM3,000 lebih mahal berbanding varian 1.5 TGDi Premium dan RM2,000 lebih murah berbanding 1.8 TGDi Premium.

Apakah penambahan yang dibawakan oleh X70 1.5 TGDi Premium X? Pertama sekali, ia didatangkan standard dengan bumbung panoramik yang sebelum ini terdapat pada 1.8 TGDi Premium sahaja.

Selain itu, Premium X juga boleh didapati dalam warna baharu Quartz Black. Warna-warna lain yang ditawarkan untuk varian ini adalah Space Grey dan Snow White.

Untuk kelengkapan lain, ia boleh dikatakan sama sahaja dengan dua varian terdekatnya, dengan ciri-ciri seperti lampu LED, lampu nyalaan siang LED, rim 19 inci, tailgate kuasa dengan sensor kaki, upholsteri kulit nappa, stereng multifungsi, pendingin hawa dwi-zon dengan penapis N95 dan skrin sentuh lapan inci.

Kuasa masih dibekalkan oleh enjin turbo 1.5-liter tiga silinder dengan 177 PS dan 255 Nm, disalurkan ke roda depan menerusi transmisi DCT tujuh kelajuan.

Untuk sistem keselamatan pula, varian Premium X didatangkan dengan enam beg udara, ABS, EBD, Brake Assist, Traction Control, Hill Hold Assist dan ciri-ciri bantuan pemandu seperti Autonomous Emergency Braking, Adaptive Cruise Control, Lane Departure Warning dan Blind Spot Information System.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved