fbpx

Jaminan dua tahun untuk semua model Kawasaki dan Modenas

Kawasaki Shah Alam 02

EDARAN Modenas Sdn Bhd (EMOS), pengedar rasmi Motosikal Dan Enjin Nasional Sdn Bhd (MODENAS), mengumumkan pelaksanaan program jaminan dua-tahun tanpa had perbatuan untuk semua model Kawasaki dan Modenas.

Perkara itu berkuatkuasa bermula 1 Julai 2023, untuk semua model dari 250cc hingga 1,000cc. Jaminan ini merupakan penambahan dari sebelum ini yang mengehadkan perbatuan sebanyak 20,000km untuk tempoh dua tahun.

Program jaminan ini akan datang sebagai piawaian standard kilang yang terdiri daripada:

  • Kawasaki menjamin setiap produk baharu bebas daripada kecacatan pembuatan untuk tempoh 24 bulan dari tarikh asal jualan oleh pengedar Kawasaki yang sah.
  • Terma dan syarat yang sama dikenakan kepada pemilik baharu tetapi ambil perhatian bahawa jaminan tamat dalam semua kes selepas tempoh tertentu dari tarikh jualan kepada pembeli asal.
  • Produk Kawasaki berprestasi terbaik dengan penyelenggaraan dan servis biasa, dan setiap model mempunyai jadual penyelenggaraan yang direka untuk memastikan ia beroperasi pada tahap prestasi optimumnya. Kami mengesyorkan kenderaan diservis oleh pengedar Kawasaki yang sah mengikut jadual servis yang diperincikan dalam manual pemilik anda.

Sebagai tambahan, perkhidmatan bantuan 24/7 juga akan disertakan dalam program jaminan baharu ini. Jaminan ini mempunyai terma dan syarat semasa yang sama seperti jaminan pengilang standard dan hendaklah kekal bersama motosikal apabila dijual atau dipindahkan kepada pemilik baru

Roslan Roskan, Ketua Pegawai Eksekutif Modenas berkata: “Dengan menghapuskan sekatan jarak daripada jaminan sedia ada, pengguna kami akan dapat menikmati pengalaman tunggangan dengan bebas dan tenang.

“Program ini juga sebagai tanda keyakinan daripada Modenas kepada semua penggunanya di luar sana terhadap kualiti setiap produknya.

“Selain itu, kepada semua pemilik, sila pastikan untuk mengikuti jadual servis di pusat servis atau pengedar Kawasaki/Modenas yang sah anda dengan teliti untuk mengelakkan jaminan terbatal kerana mencegah adalah lebih baik daripada mengubati,” katanya.

Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan lanjut, anda boleh melayari laman web rasmi KAWASAKI Malaysia di: http://www.kawasaki.com.my/home.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved