fbpx

BYD buka bilik pameran, pusat servis di Johor dan Pulau Pinang

Pusat BYD Johor dan Pulau Pinang 02

SIME Darby Motors, selaku pengedar rasmi kenderaan BYD di Malaysia, terus meluaskan jaringan pengedarnya di negara ini menerusi pembukaan dua pusat BYD di Johor Bahru dan Pulau Pinang.

Dibangunkan oleh anak syarikat Sime Darby Motors iaitu Sime Darby Beyond Auto (SDBA), kedua-dua pusat baharu ini menawarkan kemudahan perkhidmatan jualan (1S) kepada mereka yang berada di kawasan selatan dan utara.

Bukan itu sahaja, kedua-duanya juga dibina untuk menyediakan pengalaman lebih baik bagi pelanggan kerana terletak di dalam pusat beli-belah iaitu Mid Valley Southkey Johor dan Gurney Plaza Pulau Pinang.

Jeffrey Gan, Pengarah Urusan, Bahagian Peruncitan dan Pengedaran Sime Darby Motors – Asia Tenggara, Hong Kong dan Macau, berkata, “Sambutan kepada BYD di pasaran Malaysia adalah amat positif, jelas menunjukkan penggunaan kenderaan elektrik (EV) yang semakin meningkat di negara ini.”

Eagle Zhao, Pengarah Urusan BYD Malaysia Sdn Bhd dan PT. BYD Motor Indonesia, mengulas, “Pengembangan rangkaian BYD secara agresif di Malaysia membuktikan pertumbuhan positif bagi prospek EV di negara ini, memandangkan semakin ramai rakyat Malaysia mengiktiraf kehadiran jenama BYD dan manfaat EV.”

Untuk perkhidmatan selepas jualan, pelanggan BYD di Johor boleh mengunjungi pusat servis BYD di Jalan Skudai Kiri, Johor Bahru manakala mereka yang berada di Pulau Pinang boleh ke pusat servis BYD di Jalan Sungai Pinang, Georgetown.

Menurut SDBA, perkhidmatan selepas jualan yang disediakan sememangnya serba lengkap untuk memberikan sokongan diagnostik, manakala pengurusan bersepadu pengedaran alat ganti BYD di seluruh negara menjamin bekalan alat ganti yang secukupnya.

Bukan itu sahaja, ia disokong oleh pasukan juruteknik yang terlatih untuk memastikan kepakaran dan penjagaan berkualiti demi ketenangan fikiran pelanggan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved