fbpx

Suzuki Jimny Rhino Edition dilancarkan di Malaysia – 30 unit sahaja, RM175k

20230530 – 2023 Suzuki Jimny Rhino Press Shoot_High Res-61

NAZA Eastern Motors Sdn Bhd, pengedar rasmi kereta Suzuki di Malaysia, telah melancarkan Suzuki Jimny Rhino Edition yang ditawarkan dalam bilangan yang terhad iaitu 30 unit sahaja.

Dengan harga jualan bermula dari RM174,900, Jimnya Rhino Edition didatangkan dalam satu warna sahaja iaitu Pure Pearl White. Warna ini dipadankan dengan grafik berwarna merah, kelabu dan hitam, serta tulisan “Real Offroader” pada bahagian sisi.

Selain itu, model ini juga tampil dengan logo ikonik Rhino sebagai penghormatan kepada Jimny generasi kedua (siri SJ) yang diperkenalkan buat pertama kali pada 1981.

Sebagai pelengkap pakej, Jimny Rhino Edition turut mendapat gril Suzuki Heritage, kemasan krom pada cermin sisi, under garnish pada bahagian sisi dan bampar depan, pelindung lumpur berwarna merah serta penutup tayar ganti belakang lengkap dengan logo Rhino.

Turut disertakan untuk memberi perlindungan tambahan adalah pelindungan differential depan dan belakang, serta penghadang hujan dan angin.

Walaupun Jimny Rhino Edition ini terhad kepada 30 unit sahaja, pemilik Jimny sedia ada yang mahukan penampilan agresif yang sama boleh mendapatkan kit Rhino Edition pada harga RM15,000.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Naza Automotive, Mohd Rizal Jailan berkata, “Inisiatif ini mempamerkan komitmen kami untuk meningkatkan pengalaman pemilikan dimana kesemua pelanggan kami mendapat peluang untuk memberi sentuhan peribadi kepada kenderaan mereka mengikut citarasa mereka.”

Jimny Rhino Edition kini boleh didapati di bilik pameran Suzuki Cars di Naza Automall, Petaling Jaya. Untuk maklumat lanjut mengenai Suzuki Jimny edisi Rhino atau  menempah sesi pandu uji, sila hubungi wakil Naza Eastern Motors di talian +6010 274 4480 (Faiz) atau +60 12 584 0068 (Khairul).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved