fbpx

Proton X90 catat 5,000 tempahan sejak dilancarkan, varian Flagship laku keras

01_Proton X90_Front

PROTON mengesahkan bahawa ia telah menerima hampir 5,000 tempahan untuk Proton X90 sejak ia dilancarkan pada Mei lalu.

Perkara ini diumumkan oleh Timbalan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Roslan Abdullah selepas majlis pelancaran pusat pengalaman digital Proton DX di Quill City Mall, Kuala Lumpur, pada Isnin.

Roslan berkata, sambutan yang diterima untuk model SUV itu sangat menggalakkan dan sehingga ke hari ini, sudah lebih 500 unit diserahkan kepada pelanggan.

Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Proton, Roslan Abdullah

“Kami menjangkakan penghantaran kepada pelanggan akan bertambah pada Julai nanti dan tempoh menunggu kini juga adalah kurang daripada enam bulan untuk mendapatkan model kenderaan utiliti sukan (SUV) segmen-D ini,” katanya.

Tambahan Roslan lagi, varian Flagship muncul sebagai pilihan utama pembeli. X90 juga membantu menambah jumlah sasaran jualan Proton pada tahun ini melebihi yang dicatatkan pada tahun lalu iaitu 141,432 unit.

Selain itu, model Saga terus menjadi model paling laris jualannya selain X50 yang menjadi pilihan utama pembeli Proton di negara ini.

X90, yang merupakan kenderaan tenaga baharu (NEV) pertama Proton, dilancarkan ke pasaran tempatan pada 7 Mei lalu. Ia boleh didapati dalam empat varian iaitu Standard, Executive, Premium dan Flagship, dengan harga bermula dari RM123,800.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved