fbpx

Proton DX tawar pengalaman digital kepada peminat kereta dan teknologi

05 The Guest of Honour and representatives from ACO Tech and PROTON in front of PROTON DX facade

ACO Tech, sebuah syarikat yang bernaung di bawah kumpulan Proton, hari ini melancarkan pusat pengalaman digital pertamanya yang dikenali sebagai Proton DX (Digital Experience).

Terletak di Quill City Mall, Kuala Lumpur, Proton DX dibuka untuk menarik peminat kereta dan teknologi dari semua peringkat usia, selain menjadi platform untuk mengembangkan minat generasi muda terhadap bidang Sains, Teknologi, Kejuruteraan dan Matematik (STEM).

Pusat berkeluasan 5,275 kaki persegi ini menawarkan pengalaman yang unik menerusi gabungan elemen teknologi interaktif, rekreasi dan gaya hidup. Ia mempunyai enam zon iaitu Kokpit Virtual, Zon Aktiviti, Aico Cafe, Zon Gaya Hidup, ATLAS Mall dan Delivery Bay.

Sebagai tumpuan utama, Kokpit Virtual membolehkan pengunjung mengalami mobiliti pintar menerusi pemanduan maya di dalam sebuah ruang seakan teater tertutup.

Zon Aktiviti pula merupakan satu ruang interaktif di mana pengunjung boleh menikmati permainan pengesan pergerakan secara individu atau bersama keluarga dan rakan-rakan.

Selepas melakukan pelbagai aktiviti, pengunjung boleh berehat dan menikmati pelbagai minuman dan makanan di Aico Cafe.

Selain itu, pengunjung boleh membeli aneka barangan cenderahati di Zon Gaya Hidup yang menampilkan pakaian aktif unik dan barangan gaya hidup hasil kolaborasi antara Proton DX dan Joma.

Tidak cukup dengan itu, pengunjung juga boleh mendapatkan produk yang dijual di dalam aplikasi ATLAS Auto, serta barangan rasmi daripada jenama lain dalam Kumpulan Geely seperti Lynk & Co dan Zeekr di ATLAS Mall.

Akhir sekali, Proton DX juga mempunyai perkhidmatan penghantaran kereta khas di Delivery Bay bagi meningkatkan keterujaan pelanggan.

Proton DX dibangunkan oleh ACO Tech dengan kerjasama Proton dan China Construction Bank (CCB). Ia dibuka setiap hari bermula 10 pagi hingga 10 malam dan terletak di Tingkat Bawah (Ground Floor), Quill City Mall, 1018, Jalan Sultan Ismail, Kuala Lumpur.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved