fbpx

TotalEnergies, Li-Ning lancar kejohanan badminton 3v3 pertama di Malaysia

Friendly 3V3 Match between media, Tan Boon Heong, Li-Ning Malaysia, TotalEnergies, and Li-Ning Ambassador Dr. Bonn

TotalEnergies Malaysia dan Li-Ning Malaysia telah melancarkan kejohanan rasmi 3V3 TotalEnergies x Li-Ning Cup 2023 untuk pemain bukan profesional di Malaysia.

Ini adalah kejohanan badminton 3V3 (tiga lawan tiga) pertama yang dianjurkan secara bersama kedua-dua syarikat itu di Asia Tenggara.


3V3 TotalEnergies x Li-Ning Cup akan memulakan perlawanan pertama di Kuala Lumpur pada 15 September 2023, diikuti Johor, Pulau Pinang dan Kuching, Sarawak. Pemenang-pemenang dari setiap negeri kemudiannya akan bertanding di Grand Finale pada 18 dan 19 November 2023 di Kuala Lumpur.

Berikut adalah kategori-kategori yang dipertandingkan:

  • Pasukan Lelaki dengan dua kumpulan umur – bawah 30 dan ke atas 30 tahun
  • Pasukan Terbuka Campuran (Mixed Open Team) dengan sekurang-kurangnya seorang pemain wanita
  • Pasukan Keseronokan Campuran (Mixed Fun Team) dengan sekurang-kurangnya seorang pemain di bawah umur 15 tahun

Yuran pendaftaran RM300 akan dikenakan bagi setiap pasukan, dengan cenderahati bernilai RM900 dihadiahkan kepada setiap pasukan yang bertanding. Selain itu, terdapat hadiah berjumlah RM338,800 untuk dibawa pulang oleh pemenang kejohanan ini.

Kejohanan ini terbuka kepada warganegara Malaysia sahaja. Pemain kebangsaan atau profesional telah menyertai kejohanan antarabangsa di bawah Badminton Asia dan BWF dalam tempoh lima tahun yang lalu (2018-2023) tidak layak menyertai kejohanan tersebut.

Untuk pengetahuan anda, kejohanan badminton TotalEnergies Li-Ning Li Yongbo Cup 3V3 dipertandingkan di lebih 20 bandar di seluruh China setiap tahun sejak 2017 lagi.

TotalEnergies juga merupakan penaja utama serta Rakan Tenaga Rasmi dan Rakan Minyak Pelincir Rasmi Kejohanan Utama Persekutuan Badminton Dunia (BWF) termasuk Kejohanan Dunia BWF, Kejohanan Akhir BWF Piala Thomas dan Uber, dan Kejohanan Akhir BWF Piala Sudirman.

TotalEnergies telah menandatangani memorandum persefahaman dengan S-OIL TotalEnergies Lubricants Co., Ltd untuk menjadi rakan rasmi Persatuan Badminton Korea dan rakan penaja kejohanan badminton antarabangsa yang diadakan di Korea.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved