fbpx

Budak lima tahun maut dirempuh Lamborghini Urus dipandu Youtuber

kemalangan lamborghini urus smart forfour
Foto: Ansa/AFP/Getty Images

SEORANG kanak-kanak lelaki berusia lima tahun maut, manakala adik dan ibunya cedera selepas kereta yang dinaiki mereka dirempuh oleh sebuah Lamborghini Urus dalam kejadian di Rom, Itali.

Menurut laporan media tempatan, Urus berwarna biru itu dipandu oleh pempengaruh media sosial, Matteo Di Pietro. Turut berada di dalam SUV berprestasi tinggi itu adalah empat lagi rakannya.

Tiga daripada mereka merupakan Youtuber daripada saluran “TheBorderline” yang mempunyai lebih 600,000 pengikut di platform media sosial itu.

Ketika kejadian, Di Pietro dan rakan-rakannya itu dipercayai sedang membuat rakaman cabaran memandu Urus tersebut secara berterusan selama 50 jam.

Beberapa jam sebelum kejadian, salah seorang daripada mereka iaitu Vito Loiacono dilaporkan telah memuat naik satu video yang menunjukkan dia sedang mengejek seorang wanita kerana memandu kereta murah.

Loiacono bagaimanapun telah menafikan dia sedang memandu ketika kemalangan itu berlaku. Polis juga telah mengesahkan Di Pietro sebagai pemandu, dengan faktor kelajuan sebagai punca kemalangan.

Saksi memberitahu media bahawa pemandu dan penumpang di dalam Urus itu menyindir pemandu lain, serta memandu secara melulu sambil membuat rakaman. Seketika kemudian, SUV itu merempuh kereta jenis smart forfour yang dipandu mangsa.

Mangsa dikenali sebagai Manuel Proietti, 5, disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian, manakala adik dan ibunya, masing-masing berusia 4 dan 35 tahun, dikejarkan ke hospital. Keadaan mereka tidak diketahui.

Di Pietro, 20, disiasat kerana membunuh, manakala empat lagi rakannya disiasat bersubahat menyebabkan kematian.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved