fbpx

PUSPAKOM perkenal program PAR untuk cegah manipulasi orang tengah

PUSPAKOM Manjung

DALAM usaha untuk memperkukuhkan integriti dan mengekalkan tahap amalan tertinggi di dalam semua urusan perniagaan, PUSPAKOM Sdn Bhd telah melancarkan program Wakil Pelanggan Yang Diluluskan oleh PUSPAKOM atau PUSPAKOM Approved Customer Representative (PAR).

Syarikat itu berkata, lazimnya ramai pelanggan mereka menggunakan khidmat orang tengah atau runner bagi urusan pemeriksaan kenderaan.

Bagaimanapun, ada segilintir runner yang memanipulasi, mengenakan caj perkhidmatan yang tinggi dan memberi maklumat palsu kepada pelanggan.

Pelanggan kemudiannya membuat aduan dan ini telah memberi persepsi buruk terhadap imej PUSPAKOM.

Menerusi pengenalan PAR, syarikat itu berharap dapat mengatasi isu-isu negatif dan amalan tidak beretika oleh sesetengah runner ini.

Dengan kerjasama pihak berkuasa, PUSPAKOM akan menjalankan saringan latar belakang bagi semua runner dan hanya mereka yang lulus saringan akan didaftar sebagai PAR.

Ketua Pegawai Eksekutif PUSPAKOM, Shukor Ismail berkata, “Program PAR ini adalah satu inisiatif bagi mewujudkan suatu persekitaran yang positif dan situasi yang telus dan beretika bagi pihak-pihak yang berurusan di PUSPAKOM.

Walau bagaimanapun, beliau masih mengalu-alukan orang ramai untuk hadir sendiri ke pusat pemeriksaan PUSPAKOM kerana inisiatif ini tidak berniat untuk menafikan hak pelanggan untuk hadir sendiri.

Pelanggan yang ingin menggunakan khidmat orang tengah digalakkan untuk mendapatkan khidmat PAR melalui senarai PAR di www.puspakom.com.my.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved