fbpx

Kuala Lumpur Bike Show 2023 bakal diadakan 24-27 Ogos – pameran motosikal, basikal, aksesori dan konsert menanti pengunjung

Kuala Lumpur Bike Show 2023 Launch_15 June 2023_WTC KL_P4

KUALA Lumpur Bike Show 2023 (KLBS ’23) akan diadakan buat julung kalinya di World Trade Centre Kuala Lumpur (WTC KL) dari 24 hingga 27 Ogos ini.

Dianjurkan oleh Moventuum Sdn Bhd dan Majalah RodaRoda (Bayu D Enterprise Sdn Bhd), KLBS ’23 akan menjadi pameran pertama seumpamanya di Malaysia yang memfokuskan kepada industri dua roda.

Farouk Nurish, Pengarah Moventuum Sdn Bhd berkata, “Direka untuk menarik perhatian pengunjung antarabangsa, KLBS ’23 akan menjadi acara utama untuk dua roda di rantau ini. Kami bercita-cita terus mengembangkan acara ini untuk tahun-tahun akan datang.”

KLBS ’23 bagaimanapun tidak hanya akan menumpukan kepada pameran motosikal dan basikal sahaja semata-mata. Menurut pihak penganjur, pelbagai program menarik telah diatur untuk acara yang akan diberlangsung selama empat hari itu.

Antaranya adalah pelancaran model-model baharu, pasaran aksesori, sesi pandu uji dan pertunjukan fesyen. Akan turut diadakan adalah sesi perbincangan meja bulat bertemakan ‘The New Era of Road Safety’ dan ‘Environmental,
Social and Governance (ESG) and Mobility’.

Bukan itu sahaja, KLBS ’23 juga akan menyajikan konsert yang menampilkan kumpulan rock terkemuka negara iaitu Wings. Tiket untuk konsert ini akan dibuka untuk jualan bermula 1 Julai.

Pengarah Bayu D Enterprise (penerbit Majalah RodaRoda), Dr Yusseri Yusoff berkata, “Kuala Lumpur Bike Show, dalam tahun pertamanya, bakal menjadi platform yang sangat diperlukan oleh jenama dan pemain industri untuk mengetengahkan teknologi terkini dan pembangunan produk.”

Tiket early bird KLBS’ 23 boleh dibeli bermula sekarang hingga 30 Jun. Harga tiket harian adalah RM18 untuk dewasa dan RM13 untuk kanak-kanak. Untuk pas 4 hari pula, tiket berharga RM45 untuk dewasa dan RM25 untuk kanak-kanak. Bermula 1 Julai, tiket akan dijual pada harga biasa.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved