fbpx

Yamaha Tracer 9 GT kini dalam dua warna baharu – harga RM70k

Yamaha Tracer 9 GT 02

HONG Leong Yamaha Motor (HLYM) telah mengumumkan pengenalan dua warna baharu bagi model Yamaha Tracer 9 GT, iaitu Pure White dan Midnight Black.

Menurut syarikat itu, Tracer 9 GT dalam pilihan warna baharu itu tersedia di semua wakil pengedar Yamaha Big Bike bertauliah di seluruh negara bermula hari ini, 16 Jun.

Harga jualan (tidak termasuk pendaftaran dan insurans) bermula dari RM69,998, menunjukkan peningkatan sebanyak RM500 berbanding ketika ia dilancarkan pada November 2021.

Seperti biasa, setiap pembelian didatangkan dengan kunci cakera brek bernilai RM100 secara percuma.

Tiada perubahan dari spesifikasi, bermakna Tracer 9 GT kekal dengan enjin 889 cc tiga silinder yang menjana 117 hp pada 10,000 rpm dan 93 Nm pada 7,000 rpm.

Kuasa disalurkan ke roda menerusi transmisi enam kelajuan yang dilengkapi dengan klac jenis slip and assist.

Tracer 9 GT menggunakan kerangka aluminium Deltabox yang dipadankan dengan sistem suspensi elektronik Kayaba. Sistem brek terdiri daripada cakera hidraulik berkembar di depan dan cakera tunggal hidraulik tunggal di belakang.

Untuk sistem elektronik pula, terdapat Inertial Measurement Unit (IMU) 6-paksi, Quickshift System, Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) dengan Accelerator Position Grip Sensor (APSG), dan Cruise Control.

Selain itu, turut disertakan adalah lampu LED sepenuhnya pada bahagian depan dan belakang, LED Cornering Light dan paparan TFT berkembar berukuran 3.5 inci.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved