fbpx

Pusat 3S BYD Sisma Auto terbesar kini dibuka di Glenmarie, kos cecah RM5 juta

BYD SISMA Auto Glenmarie 3S Centre is the only BYD Class A facility in Malaysia

SISMA Auto telah merasmikan pembukaan pusat 3S BYD yang terbesar di negara ini yang terletak di Glenmarie, Shah Alam. Kemudahan yang menelan belanja sebanyak RM5 juta ini merupakan kemudahan BYD bertaraf Kelas A.

Ia menampilkan sebuah bilik pameran yang mampu memuatkan sehingga sembilan buah kereta pada satu-satu masa dan sebuah pusat servis dengan 16 ruang kerja yang memiliki kapasiti untuk menerima lebih 1,000 pelanggan sebulan.

Selain itu, pusat servis itu juga dilengkapi dengan peralatan diagnosis terkini, kawasan simpanan dengan suhu yang terkawal untuk komponen bateri kuasa yang sensitif. Turut disediakan adalah bilik Kenderaan Tenaga Baharu untuk membaiki semua komponen voltan tinggi.

Pusat 3S BYD Sisma Auto ini juga telah mendapat pengiktirafan daripada Pengasas dan Pengerusi BYD, Wang Chuanfu, semasa kunjungan beliau ke Malaysia pada 4 Mei 2023.

Pengarah Urusan Kumpulan Sisma Auto, Syed Khalil bin Syed Ibrahim berkata dengan sejarah perkongsian perniagaan dengan jenama automotif selama 30 tahun, syarikat itu bersedia untuk menawarkan pengalaman 3S premium kepada para pemilik BYD di Malaysia.

“Kami percaya bahawa masa depan industri automotif ialah kenderaan elektrik dan sebagai pembuat Kenderaan Tenaga Baharu (New Energy Vehicle, NEV) nombor satu di dunia, BYD berada dalam kedudukan yang terbaik untuk menjadi peneraju masa depan tenaga elektrik,” katanya.

Sempena dengan pembukaan pusat 3S ini, BYD Sisma Auto akan menganjurkan Karnival Electric Dreams dari 2 hingga 11 Jun 2023, dari 10 pagi hingga 5 petang. Pengunjung yang mendaftar untuk pandu uji layak menerima hadiah dan menyertai cabutan bertuah.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved