fbpx

Ducati Monster SP dilancarkan di Malaysia – livery ala MotoGP, RM98,900

Ducati Monster SP Malaysia 01

NEXT Bike Sdn Bhd, selaku pengedar rasmi motosikal Ducati di Malaysia, telah melancarkan Ducati Monster SP pada harga RM98,900. Model ini diperkenalkan di peringkat global pada September tahun lalu.

Dari segi penampilan, Monster SP boleh dibezakan dengan versi standard menerusi livery hitam-merah seperti yang digunakan oleh pasukan MotoGP Ducati, tempat duduk berwarna merah serta logo Monster SP pada penutup tempat duduk penumpang.

Di samping penampilan yang lebih bengis, jentera ini juga didatangkan dengan fork Ohlins boleh laras yang lebih ringan berbanding fork standard dengan perbezaan berat sebanyak 0.6 kg.

Untk brek depan pula, jentera ini menggunakan angkup Brembo Stylema dan cakera berkembar berukuran 320 mm. Sistem ini 0.5 kg lebih ringan dan ini secara tidak langsung mengurangkan inersia pada bahagian depan.

Selain itu, sistem ekzos standard telah digantikan dengan unit Termignoni, sementara tayar yang digunakan adalah jenis Pirelli Diablo Rosso IV yang menjanjikan cengkaman dan kawalan yang lebih baik.

Monster SP dikuasakan oleh enjin 937 cc Testastretta 11° yang mampu menjana 111 hp. Ia turut dilengkapi dengan bateri lithium-ion yang memberikan pengurangan berat sebanyak 2 kg.

Sistem elektronik menampilkan mod tunggangan baharu iaitu Wet yang direka untuk tunggangan yang lebih selamat di atas permukaan jalan yang basah. Turut disertakan adalah fungsi Launch Control, ABS Cornering, Ducati Traction Control dan Wheelie Control.

Melengkapi pakej Monster SP adalah skrin TFT berukuran 4.3 inci yang menampilkan grafik perlumbaan seperti Panigale V4 dan meter rev yang lebih besar.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved