fbpx

MAN Malaysia anjur acara penyerahan terbesar kepada 14 syarikat logistik

MAN Malaysia acara penyerahan terbesar 02

MAN Truck & Bus (M) Sdn Bhd baru-baru ini menyerahkan trak MAN generasi baharu kepada 14 pelanggannya dari seluruh negara yang merangkumi pelbagai sektor ekonomi dalam acara penyerahan terbesar pernah diadakan setakat ini.

Acara bersejarah itu disempurnakan oleh Naib Presiden Kanan dan Ketua bagi Kawasan Jualan Antarabangsa bagi MAN Truck & Bus SE, Roman Sitte, yang mengunjungi Malaysia buat julung kalinya.

Sitte memuji pelanggan Malaysia kerana berpandangan jauh dan kesanggupan mereka untuk menerimapakai teknologi dan menyertai usaha ke arah kemampanan.

Syarikat-syarikat yang menerima trak MAN baharu pelbagai model dan spesifikasi adalah Juta Cahaya Gemilang Sdn Bhd (Pulau Pinang), Sikap Mawar Sdn Bhd (Pulau Pinang), Mekar Angkut Sdn Bhd (Kelantan), Pancaran Matahari Logistics Sdn Bhd (Kelantan), Zha Pengangkutan Sdn Bhd (Terengganu), SBK Logistics Sdn Bhd (Johor Bahru dan L&R Haulage Sdn Bhd (Negeri Sembilan).

Turut menerima trak MAN masing-masing adalah syarikat-syarikat dari Lembah Klang iaitu AG Sdn Bhd, Gamalux Sdn Bhd, Gill Logistics Sdn Bhd, NX Transport Service (M) Sdn Bhd, Rani Transport Sdn Bhd, Sidhu Brothers Transport Sdn Bhd dan Taipanco Sdn Bhd.

10 daripada syarikat tersebut merupakan pelanggan MAN kali pertama, mencerminkan keyakinan yang kian meningkat di kalangan ahli industri logistik terhadap jenama dari Jerman itu.

Pada November 2021, MAN menjadi pengeluar trak pertama di Malaysia yang menawarkan enjin Euro V sebagai ciri standard bagi seluruh rangkaian produknya.

Kini, setelah lebih setahun kemudian, trak MAN dengan enjin Euro V mendapat pujian daripada para pemilik syarikat dan pemandu trak.

Bagi pemilik perniagaan, manfaat yang diperolehi dapat dirasakan menerusi prestasi, ekonomi bahan api, penyenggaraan yang lebih rendah, peningkatan dari segi masa berkendali dan kecekapan kos secara keseluruhan.

Pemandu pula menghargai keselesaan, keselamatan, ergonomik, kuasa, pembrekan dan gaya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved