fbpx

DRL Perodua Myvi 2022 kini jadi sasaran pencuri

perodua myvi drl thumb

KECURIAN komponen kereta atau motosikal di Malaysia bukanlah suatu perkara luar biasa. Kita biasa melihat emblem atau logo kereta dicuri, malah ada juga komponen lebih mahal seperti brek motosikal atau rim kereta menjadi sasara malaun-malaun ini.

Gambar oleh: Facebook

Terbaharu, DRL Perodua Myvi 2022 pula menjadi ‘barang panas’. Menurut Careta yang berkongsi hantaran seorang pengguna Facebook di forum Perodua Myvi 2022 Facelift, Fizi Zulkifli menunjukkan DRL pada Myvinya telah dicuri.

Gambar menunjukkan lensa DRL itu telah ditanggalkan tetapi mentol LED bersama soket nampaknya tidak dicuri dan dibiarkan terjuntai. Dikira masih bernasib baik.

Agaknya apa motif pencuri ya? Adakah mahu ‘convert’ Myvi miliknya menjadi versi facelift dengan DRL, atau mahu menjualnya di Marketplace Facebook.

Apa pun, jika kita terjumpa DRL Myvi di pasaran terpakai dengan harga murah tidak munasabah, lebih baik elakkan dari membeli. Sekurang-kurangnya kita tidak menyokong kegiatan sebegini.

Perodua Myvi 2022 dilancarkan pada November 2021 dan membawakan perubahan teknikal. Walaupaun ia masih dikuasakan oleh enjin 1.5-liter yang kita kenali, ia mendapat kotak gear baharu D-CVT.

Myvi 2022 juga didatangkan dengan sistem Perodua Smart Drive Assist (PSDA) dan dijual pada harga bermula RM45,700 hingga RM58,800.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved