fbpx

Toyota jual 6,767 kereta untuk April 2023, YTD meningkat sembilan peratus

toyota corolla cross hybrid pandu uji thumb

UMW Toyota Motor (UMWT) tekad mencapai matlamat jangka masa panjang mereka dengan catatan peningkatan jualan sebanyak sembilan peratus bagi YTD April 2023 (sepanjang empat bulan pertama) berbanding tempoh sama tahun lepas.

Walaubagaimanapun jualan ini merupakan penurunan sebanyak tiga peratus berbanding April 2022.

Sejumlah 6,681 kenderaan Toyota dan 86 Lexus dijual, menjadikan jumlah keseluruhan 6,767 kenderaan bagi UMWT untuk April. Syarikat itu yakin mampu mencapai sasaran pertengahan tahun walaupun beroperasi dengan tempoh lebih singkat untuk April disebaban musim perayaan.

“Kami yakin dengan kebolehan mencapai pertumbuhan kukuh berbanding tahun sebelumnya,” kata Datuk Ravindran K, Presiden UMWT.

“Kita telah melihat maklum balas meyakinkan terhadap model-model baharu yang dilancarkan pada suku pertama 2023, khasnya Toyota Vios serba baharu. Dan kami jangkakan ia menyumbang kepada pertumbuhan sepanjang tahun.”

Datuk Ravindran K turut menekankan bab standard keselamatan dan kualiti Vios serba baharu. “Kami ingin yakinkan bahawa kami mematuhi semua piawaian keselamatan dan tiada kompromi akan kualiti kenderaan itu.”

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved