fbpx

Diskaun saman dari 21 April hingga 21 Mei, bayar RM50 sahaja

pdrm saman trafik
Foto oleh MalayMail

SELAIN tol percuma dan cuti am tambahan, Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim turut mengumumkan kadar khas bayaran saman berjumlah hanya RM50 bagi semua saman trafik PDRM.

Tawaran ini bermula dari 21 April hingga 21 Mei 2023 dan hanya terpakai untuk saman yang dikeluarkan pada 2022 dan tahun-tahun sebelumnya.

Dalam pada itu, PDRM akan melaksanakan Op Lancar pada 18 dan 19 April dengan memfokuskan kepada laluan yang dijangka mengalami kesesakan.

Menurut Anwar, ini bagi memastikan kelancaran perjalanan serta keselamatan pengguna jalan raya sempena Hari Raya Aidilfitri.

Ini akan diikuti dengan Op Selamat 20 selama tujuh hari bermula Khamis ini (20 April) dengan tema ‘Rumah Selamat, Selamat Sampai ke Destinasi’.

“PDRM juga akan bekerjasama dengan agensi-agensi lain termasuk Jabatan Sukarelawan (RELA) dan Angkatan Pertahanan Awam (APM) untuk memastikan laluan-laluan ‘hotspots’ seperti susur masuk dan keluar di plaza tol tidak mengalami kesesakan lalu lintas,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved