fbpx

13 motosikal, 4 skuter elektrik hangus dijilat api depan KLCC

Kebakaran motosikal klcc 02

SEBANYAK 13 motosikal dan empat skuter elektrik hangus terbakar dalam kejadian di tempat parkir pusat belah-belah Suria KLCC di ibu negara, semalam (13 April 2023).

Menurut laporan, Pusat Gerakan Operasi Kuala Lumpur menerima panggilan kecemasan pada pukul 3.45 petang dan seterusnya menghantar jentera ke tempat kejadian.

Sebanyak dua jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Jalan Tun Razak dan jentera bantuan dari BBP Keramat dengan kekuatan 15 anggota dikerahkan ke lokasi kejadian.

Komander Operasi, Mohd. Iqbal Khan Malek Khan Khan berkata, setibanya pasukan di lokasi kejadian mereka mendapati terdapat kebakaran melibatkan 13 motosikal dan empat skuter elektrik.

“Pemeriksaan mendapati sembilan motosikal dan empat skuter hangus terbakar manakala empat lagi rosak teruk akibat kejadian itu.

“Operasi pemadaman menggunakan teknik offensive dan defensive untuk memadam kebakaran daripada merebak telah dilakukan,” katanya sambil menambah kebakaran dapat dikawal pada pukul 4.04 petang.

“Punca dan kerugian kebakaran masih dalam siasatan,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved