fbpx

Kempen Proton Rahmah 2023 – Servis berpatutan untuk model baharu dan lama

proton rahmah poster

PROTON hari ini melancarkan Kempen Proton Rahmah 2023 sebagai menyahut inisiatif kerajaan untuk membantu mengurangkan kos sara hidup golongan berpendapatan rendah.

Dilancarkan secara rasmi oleh Yang Berhormat Senator Tengku Datuk Seri Utama Zafrul Tengku Abdul Aziz, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), kempen itu menggalakkan pemilik Proton menghantar kenderaan mereka ke pusat servis yang bertauliah untuk pemeriksaan keselamatan 40 mata percuma dan pakej servis berharga RM150.

“Dengan pelancaran Kempen Rahmah, pemilik Proton akan dapat memeriksa kereta mereka secara percuma dan membeli pakej perkhidmatan mampu milik, yang akan meringankan beban mereka menjelang sambutan Hari Raya yang bakal datang,” kata Tengku Zafrul.

Menurutnya, Proton merupakan syarikat automotif pertama yang menyokong inisiatif kerajaan, dan beliau berharap jenama lain akan mengikutinya untuk mengurangkan kos sara hidup mereka yang paling memerlukannya.

Berikutan kejayaan pelaksanaan inisiatif menu Rahmah yang dilancarkan pada Januari 2023, kerajaan sedang berusaha untuk mengembangkannya ke sektor lain yang boleh membuat perubahan nyata untuk mengurangkan kos sara hidup rakyat.

Roslan Abdullah, Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Proton berkata: “Keputusan Proton untuk melancarkan Kempen Rahmah adalah selaras dengan usaha kami untuk menawarkan nilai tambahanan kepada pelanggan dan adalah penting untuk menyediakan produk dan perkhidmatan mampu milik kepada orang ramai.

“Mulai hari ini hingga 31 Mei 2023, pelanggan boleh menikmati pemeriksaan keselamatan 40 mata percuma dan menikmati pakej perkhidmatan berharga hanya RM150.

“Kempen inklusif ini memastikan kos dikongsi secara sama rata antara Proton Edar dan pengedar kami sebagai sebahagian daripada aktiviti Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) kami dan kami berharap dengan kempen ini, pemilik digalakkan servis kereta mereka di pusat servis yang bertauliah sebelum memulakan perjalanan balik kampung semasa tempoh perayaan.”

Kempen Proton Rahmah 2023 bermula pada 12 April sehingga 31 Mei 2023. Ia disasarkan kepada pemilik Proton Persona, Proton Iriz, Proton Exora, Proton Saga, serta model terdahulu termasuk Proton Inspira, Proton Waja dan Proton Wira.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved