fbpx

Peugeot 2008 SE dapat kemasan hitam dan dekal khas, tambah RM2,900 sahaja

peugeot 2008 se 01

PEUGEOT 2008 merupakan antara SUV segmen-B paling bergaya dalam pasaran Malaysia. Tetapi Bermaz Auto Alliance Sdn Bhd telah memperkenalkan pakej SE dan menjadikan 2008 ini lebih bergaya dan eksklusif lagi.

Peugeot 2008 SE didatangkan dengan dekal grafik unik di bonet depan dan sisi. Kemudian, bampar depan dan belakang serta trim sisi diberikan warna Matte Black. Pelengkap kepada pakej SE ini adalah kemasan Piano Black pada rim 17-inci padanya.

Peugeot 2008 SE ditawarkan dengan harga tambahan sebanyak RM2,900 berbanding model biasa, dan hadir bersama jaminan aksesori tulen Peugeot selama satu tahun dari tarikh pemasangan.

Produksi model Peugeot 2008 SE telah dilakukan bulan lepas dan penyerahan kenderaan dijangka bermula hujung bulan ini. Versi SE ini hanya hadir untuk warna Orange Fusion dan Pearl White.

Aspek lain pada Peugeot 2008 SE ini adalah serupa dengan model biasa, bermakna SUV ini dilengkapi lampu LED dengan DRL menyerupai taring, rekaan i-Cockpit dengan paparan instrumen digital 10-inci hologram, dan unit infotainmen 7-inci dengan sokongan Apple CarPlay dan Android Auto.

Peugeot 2008 dikuasakan oleh enjin 1.2-liter PureTech tiga-silinder petrol turbo yang cukup untuk menghasilkan 130hp dan 230Nm tork.

Kotak gear pula ialah automatik 6-kelajuan yang menghantar kuasa ke roda depan. Terdapat tiga mod pemanduan boleh dipilih iaitu Eco, Normal dan Sport.

Peugeot 2008 SE kini dibuka untuk tempahan melalui semua cawangan pengedar rasmi seluruh negara.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved