fbpx

MODENAS Kriss 110 dipertingkat untuk 2023 – harga dari RM3,917

Blue-Kriss-110 Disc_01

Motosikal & Enjin Nasional Sdn Bhd (MODENAS), anak syarikat DRB-HICOM Berhad, baru-baru ini mengumumkan pelancaran Kriss 110 dan Kriss 110 Disc Brake versi 2023.

 

Moped kegemaran sepanjang zaman itu menerima beberapa ciri baharu termasuk lampu depan yang direka bentuk semula serta port pengecasan USB untuk kemudahan penunggang.

Selain itu, kedua-dua varian juga menerima warna dan skema grafik baharu yang dikemas kini dengan harga mampu milik baharu seperti berikut:

Kriss 110 dikuasakan oleh enjin 108 cc satu silinder, 4 lejang, SOHC yang mampu menghasilkan kuasa maksimum 4.9 kW (6.57 hp) pada 8,000 rpm dan tork maksimum 6.7 Nm pada 6,000 rpm. Model ini diiktiraf sebagai Kenderaan Cekap Tenaga (EEV).

Untuk sistem suspensi, ia menggunakan fork teleskopik pada bahagian depan dan penyerap hentak berkembar pada bahagian belakang. Sistem brek pula terdiri daripada brek gelendong untuk Kriss 110 dan brek cakera depan untuk Kriss 110 varian Disc Brake.

Kelengkapan lain yang turut disertakan termasuklah  lampu isyarat LED, ruang penyimpanan 6.6 liter, suis lampu kecemasan serta indikator gear dan meter minyak digital.

Kedua-dua model ini didatangkan dalam tiga warna dan akan tiba di semua pengedar sah MODENAS di seluruh negara bermula minggu ini. Setiap pembelian didatangkan dengan waranti selama dua tahun atau 20,000 km.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved