fbpx

Honda Malaysia sasar jualan 80,000 unit untuk 2023, perkenal 2S Pit Stop

honda civic rs ehev 2023 32

HONDA Malaysia mensasarkan jualan 80,000 kenderaan tahun ini, dengan penguasaan 12.3 peratus pasaran. Ini berikutan hala tuju bisnes yang strategik bagi 2023.

Presiden dan Ketua Pengawai Operasi Honda Malaysia, En. Sarly Adle Sarkum berkata, “2023 merupakan tahun pencapaian terpenting untuk kami di mana Honda meraikan ulangtahun ke-75.

“Meneruskan semangat ‘Challenging Spirit’ yang telah dipupuk dalam diri kami sejak penubuhan syarikat, Honda Malaysia berusaha untuk meningkatkan momentum pada tahun ini menerusi pelancaran model-model baharu dan aktiviti pemasaran yang lebih giat,” tambah Sarly.

Honda Malaysia telah menjual 80,290 unit tahun lalu, mencatatkan kenaikan sebanyak 51 peratus berbanding 2021.

Ini menjadikan jumlah jualan syarikat itu mewakili 11.1 peratus daripada Jumlah Keseluruhan Industri (Total Industry Volume) pada 2022.

2S Pit Stop dan Honda CONNECT

Selaras dengan usaha untuk menambah baik pengalaman pengguna, Honda Malaysia akan memperkenalkan Hentian 2S (servis dan alat ganti) dan mempromosikan aktiviti selepas jualan untuk memenuhi permintaan yang semakin meningkat daripada pelanggan sedia ada dan bakal pelanggan.

Syarikat itu juga sedang menambah baik sistem Honda CONNECT yang menampilkan ciri Keselamatan, Sekuriti dan Keselesaan.

Honda CONNECT bakal diperkenalkan untuk model-model lain sebagai tambahan kepada City RS, City Hatchback RS, Civic RS, Civic e:HEV RS and HR-V e:HEV RS bagi membolehkan pelanggan menikmati pelbagai fungsi yang tersedia dalam sistem.

Platform HondaTouch pula akan dinaik taraf untuk menambah mutu pengalaman kepada pelanggan Honda dengan menjadikannya lebih mudah diakses.

Ini merupakan sebahagian usaha Honda untuk memperkasakan pengalaman digital pelanggan Honda dan menggalakkan lebih banyak amalan mampan.

Honda Malaysia menekankan bahawa mereka akan terus berusaha untuk memenuhi tempahan dan memastikan penghantaran tepat pada waktunya untuk model-model baharu, meskipun menghadapi cabaran kekurangan semikonduktor global.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved