fbpx

Bentley Continental GT S V8 – RM1.06 juta, 0-100 km/j dalam 4.0 saat

Bentley Continental GT S V8 01

SERENTAK dengan pelancaran Bentayga EWB Azure, Bentley Kuala Lumpur turut memperkenalkan model coupe dua pintu berprestasi tinggi iaitu Continental GT S V8.

Seperti yang tertera pada namanya, ia mempunyai ‘nadi’ 4.0-liter twin-turbo V8 yang mampu menjana 550 PS pada 6,000 rpm dan 770 Nm dari 2,000 hingga 4,500 rpm.

Enjin berkenaan digandingkan bersama transmisi ZF klac berkembar lapan kelajuan dan sistem pacuan semua roda (AWD) yang menyalurkan 38 peratus tork ke roda hadapan dalam mod Comfort, dan 17 peratus dalam mod Sport.

Dari segi prestasi, Continental GT S V8 mampu memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam hanya 4.0 saat sebelum mencapai kelajuan maksimum 318 km/j.

Casis terdiri daripada sistem suspensi udara dengan Continuous Damping Control, berserta Active Anti-Roll Bar 48V pada gandar hadapan dan belakang.

Untuk brek, jentera ini dilengkapi dengan cakera 42o mm dengan angkup 10 piston di hadapan, dan cakera 380 mm dengan angkup empat piston di belakang.

Unit ini didatangkan dalam warna hijau British Racing Green 4, iaitu versi yang lebih gelap kepada British Racing Green 2. Ia juga memakai rim berukuran 22 inci dengan kemasan Pale Brodgar Satin dan pakej Styling Specification.

Di dalam, terdapat upholsteri dua tona Cumbrian Green dan Portland, serta trim Piano Black yang menghiasi papan pemuka dan konsol tengah.

Kelengkapan yang disertakan termasuklah Bentley Rotating Display dengan skrin sentuh 12.3 inci, sistem audio Naim, serta ciri-ciri bantuan pemandu seperti Head-Up Display, Night Vision, Lane Assist, Traffic Sign Recognition dan banyak lagi.

Harga jualan Continental GT S V8 bermula dari RM1,059,000 tidak termasuk cukai, insurans dan pendaftaran.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved