fbpx

Bentley Bentayga EWB Azure kini di Malaysia – harga dari RM1.09 juta

Bentley Bentayga EWB Azure 02

BENTLEY Kuala Lumpur telah melancarkan model SUV terbarunya iaitu Bentayga Extended Wheelbase (EWB) Azure ke pasaran tempatan. Secara asasnya, ia adalah versi tapak roda lebih panjang kepada Bentayga.

Oleh itu, Bentayga EWB Azure mempunyai ukuran tapak roda sepanjang 3,175 mm, iaitu 180 mm lebih panjang berbanding model standard. Ukuran panjang keseluruhan pula adalah 5,322 mm.

Unit yang dipertontonkan di bilik pameran Bentley Kuala Lumpur ini didatangkan dalam warna hitam Onyx dan rim 22 inci. Ruang dalaman pula dihiasi dengan upholsteri kulit dua tona Camel dan Beluga, serta trim kayu Koa.

Apa yang lebih menarik, ia dispesifikasikan dengan kerusi belakang Airlines Seat yang mempunyai pelarasan 22 cara, sistem pengesan suhu dan teknologi pelarasan postur badan automatik.

Sistem infotainment pula terdiri daripada skrin sentuh 10.9 inci dengan Apple CarPlay dan Android Auto, dan sistem audio Naim dengan 20 pembesar suara.

Turut disertakan adalah Touring Specification yang merangkumi ciri-ciri bantuan pemandu termaju termasuk Adaptive Cruise Control, Lane Assist, Night Vision dan paparan Head-Up.

Bentayga EWB Azure dikuasakan oleh enjin 4.0-liter twin-turbo V8 yang mampu menghasilkan 550 PS pada 6,000 rpm dan 770 Nm dari 2,000 hingga 4,5000 rpm.

Dengan transmisi ZF automatik lapan kelajuan dan sistem pacuan semua roda (AWD), ia hanya memerlukan 4.6 saat untuk memecut dari 0 hingga 100 km/j. Kelajuan maksimum adalah 290 km/j.

Untuk sistem suspensi, SUV seberat 3.2 tan ini menggunakan suspensi udara dengan Continuous Damping Control. Ia juga didatangkan dengan Bentley Dynamic Ride yang merupakan teknologi Active Anti-Roll Bar 48V pada bahagian depan dan belakang.

Di Malaysia, harga Bentayga EWB Azure bermula dari RM1,091,000 tidak termasuk cukai insurans dan pendaftaran.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved