fbpx

Modenas Vulcan S ABS dilancarkan, harga bermula RM36,500

Modenas Vulcan S ABS 01

EDARAN Modenas Sdn Bhd (EMOS), memperluaskan barisan motosikal mereka untuk pasaran tempatan menerusi pelancaran model ‘sports cruiser’ iaitu Modenas Vulcan S ABS baharu.

Dibangunkan untuk tunggangan selesa sama ada untuk perjalanan ulang alik ke tempat kerja atau santai, Vulcan S ABS dikuasakan oleh enjin 649 cc silinder berkembar yang menghasilkan 60 hp dan 62.4 Nm.

Jika anda nak tahu, enjin yang dilengkapi dengan sistem penyejukan cecair itu turut digunakan pada model Ninja 650.

Satu lagi ciri menarik pada Vulcan S ABS adalah ciri Ergo Fit di mana bar pemegang, tempat duduk dan tempat letak kaki boleh ditetapkan dalam tiga posisi berbeza untuk keselesaan penunggang.

Ditambah pula dengan kedudukan pusat graviti yang rendah, Vulcan S ABS membolehkan penunggang mengambil selekoh dengan yakin dan mudah.

Sistem suspensi terdiri daripada fork teleskopik pada bahagian hadapan dan monoshock pada bahagian belakang, manakala tayar yang digunakan adalah berukuran 120/70 R18 di hadapan dan 160/60 R17 di belakang.

Untuk sistem brek pula, Vulcan S ABS dilengkapi dengan cakera tunggal berukuran 272 mm di hadapan dan 216 mm di belakang.

Selain itu, model ini mempunyai ketinggian pelana 705 mm, tangki bahan api berkapasiti 14 liter dan berat keseluruhan sekitar 229 kg. Ia juga didatangkan dengan lampu LED untuk lampu utama dan lampu brek, serta panel meter LCD dengan lampu LED biru.

Untuk pasaran Malaysia, Vulcan S ABS dijual pada harga RM36,500 untuk warna Metallic Flat Spark dan RM37,200 untuk Pearl Matte Sage Green.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved