fbpx

Pusat 3S Royal Enfield Penang kini dibuka

Royal Enfield Penang 01

DI samping pelancaran MotoPlex Butterworth, Didi Group turut merasmikan pembukaan pusat 3S Royal Enfield yang bertempat di Pulau Pinang.

Beralamat di 1681 G1, Jalan Perusahaan, 13600 Perai, Pulau Pinang, ia merupakan pusat 3S Royal Enfield yang kedua di Malaysia dan yang ke-152 seumpamanya di rantau Asia Tenggara.

Kemudahan terbaru itu menawarkan rangkaian lengkap motosikal, pakaian, aksesori serta alat ganti Royal Enfield di bawah satu bumbung untuk pelanggan di sekitar Pulau Pinang, Kedah dan Perak.

Bercakap ketika majlis pelancaran, pengerusi Didi Group, Rewi Hamid Bugo berkata pihaknya telah mencapai pertumbuhan sebanyak 500 peratus bagi pendaftaran motosikal Royal Enfield pada 2022.

“Dengan hasrat untuk meluaskan lagi jangkauan, kami telah membuka kedai eksklusif kedua kami dan lima kedai pop-up dari selatan hingga utara Malaysia,” tambah beliau.

Rewi turut mengumumkan bahawa Royal Enfield akan membuka bilik pameran di Johor Bahru pada tahun ini, serta melancarkan model Hunter 350 pada 9 Mac dan Super Meteor 650 pada Julai.

Sementara itu, ketua perniagaan Asia Pasifik, Royal Enfield, Anuj Dua berkata, “Royal Enfield komited untuk menjadi peneraju global dalam segmen saiz pertengahan dan Asia Pasifik mempunyai kepentingan strategik yang besar.”

“Kami mempunyai lebih 1,000 pemilik Royal Enfield yang bangga dan komuniti yang bersemangat yang semakin meningkat dari hari ke hari,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved