fbpx

MotoPlex Butterworth jadi hab jenama Piaggio, Vespa, Aprilia dan Moto Guzzi

motoplex butterworth penang 13

DIDI Group baru-baru ini merasmikan pembukaan MotoPlex Butterworth, bilik pameran pertama yang menempatkan empat jenama premium di bawah kumpulan ini; Piaggio, Vespa, Aprilia, dan Moto Guzzi.

MotoPlex Butterworth merupakan bilik pameran konsep dinamik dan akan menampilkan barisan produk yang lengkap dan pusat servis, menjadikannya destinasi ideal untuk para peminat jentera dua roda.

Hab motosikal iniakan dikendalikan oleh GB Motorcycles Sdn Bhd iaitu pengedar rasmi Piaggio, Aprilia, Vespa dan Moto Guzzi di negara ini.

Memasuki fasiliti MotoPlex Butterowrth, anda akan disambut dengan suasana berkonsepkan Itali. Ianya mempunyai keluasan 2,600 kaki persegi untuk ruang pameran, sementara 600 kaki persegi untuk pusat servis.

Ruangan servis akan menempatkan peralatan diagnostik canggih serta mekanik dan juruteknik terlatih, menjanjikan khidmat dan alat ganti terbaik untuk pelanggan.

Rewi Hami Bugo, Pengerusi Didi Group berkata: “Pembukaan MotoPlex akan membantu kami memperkukuhkan lagi kehadiran kami di Malaysia.”

Sementara itu, Kheoh Hock Seng, Pengarah GB Motorcycles berkata, “Kami berbangga dapat menghimpunkan semua jenama premium Didi Group iaitu Vespa, Aprilia, Moto Guzzi dan Piaggio bawah satu bumbung di MotoPlex Butterworth.

“Kami juga komited untuk memberikan servis terbaik kepada para peminat di sini. Kami bukan sahaja menghasilkan kenderaan, tetapi juga mengubah cara orang bergerak,” tambahnya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved