fbpx

DASH bekerjasama rapat dengan PDRM bantu siasatan lumba haram di RSA Denai Alam

dash pdrm 02

PROJEK Lintasan Damansara-Shah Alam (Prolintas) iaitu pengendali lebuh raya Lebuhraya Bertingkat Damansara-Shah Alam (DASH) memandang serius perhimpunan besar kenderaan berkelajuan tinggi dan aktiviti lumba haram yang berlaku di sekitar Kawasan Rehat dan Rawat (RSA) Denai Alam baru-baru ini.

Menurut siaran media oleh Prolintas, tiada permit sah dikeluarkan oleh mana-mana pihak untuk sebarang perhimpunan besar sedemikian dijalankan di kawasan terbabit.

“Pihak DASH bekerjasama rapat dengan Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Selangor, Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk membantu siasatan kejadian berkenaan”, kata kenyataan itu.

Menurut kenyataan itu lagi, pihak JSPT merancang menjalankan operasi di kawasan yang dilaporkan berlaku aktiviti haram itu.

“Hasil pemantauan mendapat, susulan kejadian itu, beberapa kesan tayar kenderaan ditinggalkan di sepanjang laluan dikenal pasti.

“Pihak DASH melarang sekeras-kerasnya kegiatan lumba haram di atas Lebuhraya DASH serta menasihatkan pengguna agar sentiasa mematuhi had laju dan semua peraturan pemanduan.”

DASH juga turut mengalu-alukan maklum balas orang ramai dan terus komited menyelesaikan isu yang timbul bagi menjamin keselamatan dan keselesaan pengguna dan komuniti sekeliling.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved