fbpx

Pemilik MINI EV di ‘utagha’ kini boleh caj kereta mereka di Gurney Plaza

mini ev charger penang 01

AUTO Bavaria hari ini mengumumkan pengecaj kenderaan elektrik (EV) pertama untuk jenama MINI di zon Utara.

Terletak di tingkat enam Gurney Plaza Penang, fasiliti pengecaj MINI itu menampilkan tiga unit Wallbox Gen 3, mampu mengecaj kenderaan EV dan PHEV sehingga kapasiti 22kW. Proses mengecaj juga mudah, anda hanya perlu masukkan saja pengecaj di slot dan kereta akan terus dicaj.

Vi Thim Juan, Pengarah Urusan Sime Darby Auto berkata: “Pada 2022, MINI Electric merangkumi lebih 30 peratus jualan model-model jenama ini di Auto Bavaria Penang, menunjukkan permintaan meningkat untuk EV di kawasan ini.”

“Fasiliti pengecasan baharu MINI di Gurney Plaza akan menyokong permintaan yang meningkat selain memberikan lebih akses pengecasan di zon Utara ini,” katanya.

Menurut Vi Thim Juan, Gurney Plaza merupakan lokasi ideal kerana ianya pusat beli-belah popular dengan lokasi strategik di tengah-tengah Pulau Pinang.

Tiga pengecaj MINI EV di Gurney Plaza Penang itu kini dibuka untuk orang awam. Waktu operasi adalah mengikut waktu pusat beli-belah itu, dari 10 pagi hingga 10 malam setiap hari.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved