fbpx

Presiden MAA, Datuk Aishah Ahmad meninggal dunia di Jeddah

datuk aishah ahmad
Foto kredit: Ahmad Zamzahuri/MalayMail

PRESIDEN Persatuan Automotif Malaysia (MAA), Datuk Aishah Ahmad dilaporkan telah menghembuskan nafas terakhirnya pada usia 71 tahun di Jeddah semalam.

Allahyarhamah bukanlah nama yang asing dalam industri automotif tempatan. Beliau telah menyandang jawatan sebagai Presiden MAA sejak tahun 2000 lagi, selain memegang jawatan sebagai Perunding Kanan Hyundai-Sime Darby Motors.

Sementara itu DRB-Hicom dalam satu kenyataan media menzahirkan rasa sedih atas kembalinya Datuk Aishah ke Rahmatullah.

“Beliau adalah seorang yang gigih dalam industri automotif dan telah memberikan sumbangan besar kepada industri permotoran Malaysia sepanjang kerjayanya,” tulis kenyataan itu.

Dato’ Sri Syed Faisal Albar, Pengarah Urusan Kumpulan DRB-HICOM, berkata Datuk Aishah amat sukar diganti dan legasinya akan mencerminkan impak segala usaha yang dilaksanakan di dalam industri yang beliau sangat cintai.

“Kepimpinan, visi, dan dedikasi beliau dalam menguruskan MAA telah memberi impak yang berkekalan kepada industri, dan beliau akan dikenang sebagai pemimpin yang tidak mengenal erti penat lelah demi perkembangan dan pembangunan sektor automotif di Malaysia. Pemergian beliau adalah satu kehilangan besar kepada industri dan seluruh masyarakat”, kata Syed Faisal.

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved