fbpx

5 ciri utama yang baharu untuk Volvo XC40 B5 Ultimate hibrid 2023

volvo xc40 b5 ultimate 2023 04

VOLVO Car Malaysia hari ini memperkenalkan naik taraf dan kemaskini bagi XC40 B5 Ultimate untuk tahun-model 2023.

XC40 B5 Ultimate merupakan model hibrid dengan enjin 4-silinder turbo berkuasa 263hp dan 390Nm tork. Ia dipakejkan bersama sistem hibrid dengan teknologi brek yang mampu menyimpan semula tenaga ke dalam bateri untuk sistem operasi lebih cekap.

Kuasa disalurkan ke roda melalui kotak gear automatik 8-kelajuan dari Geartronic. Berikut adalah lima ciri utama yang baharu pada Volvo XC40 B5 Ultimate 2023:

Warna baharu Fjord Blue
Sistem audio premium Harman Kardon
Kamera 360-darjah
Sistem infotainment Android dengan integrasi servis Google
Penapis udara dengan pra-pembersihan PM2.5

Volvo XC40 hibrid 2023 ini dijual pada harga RM268,888 dan boleh didapati dengan warna Black Stone, Crystal White, Silver Dawn, Thunder Grey dan Fjord Blue yang disebut tadi. SUV kompak ini juga hadir dengan pakej servis percuma selama lima tahun jika anda mendaftar kenderaan sebelum 31 Disember ini.

“Di samping kita mengadaptasi cara hidup yang lebih mapan, kami faham yang masyarakat mungkin perlu membiasakan diri dengan konsep elektrifikasi,” kata Charles Frump, Pengarah Urusan Volvo Car Malaysia.

“Ini yang menjadikan kami memperkenalkan versi kemaskini untuk XC40 hibrid, sebagai satu langkah sesuai untuk pemandu yang mahukan cara hidup lebih mesra alam,” tambahnya.

Engear pernah memandu uji beberapa varian Volvo XC40 sebelum ini, anda boleh tonton di bawah untuk XC40 Recharge T5 R-Design.

Selain itu, kami juga pernah memandu uji Volvo XC40 Recharge EV yang merupakan model elektrik sepenuhnya. Anda boleh pandu kereta ini dengan satu pedal sahaja!

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved