fbpx

Shell Malaysia lancar minyak enjin neutral karbon pertamanya – RM280 untuk pek 4L

Shell Helix Neutral Karbon 01

SHELL Malaysia baru-baru ini melancarkan rangkaian minyak enjin neutral karbon pertamanya untuk pasaran tempatan. Ia terdiri daripada tiga produk iaitu Shell Helix Power 5W-40, Helix Power 0W-40 dan Helix Protect 0W-30.

Rangkaian minyak enjin terbaru itu kini boleh didapati di bengkel-bengkel Shell yang terlibat dan bengkel-bengkel bebas lain, dengan harga runcit RM280 di Semenanjung Malaysia untuk pek empat liter dan RM 280.80 di Sabah dan Sarawak.

Menurut Shell, pelancaran ini adalah bukti salah satu komitmen syarikat dalam membantu mengurangkan pelepasan karbon bersama-sama dengan pelanggannya, sejajar dengan aspirasinya untuk menjadi perniagaan tenaga pelepasan sifar bersih pada 2050.

“Shell Malaysia berbesar hati kerana dapat menyediakan pelbagai solusi tenaga rendah karbon kepada pelanggan kami, daripada pengecasan kenderaan elektrik dan biobahan api, dan kini pelincir karbon neutral,” kata Dato Ivan Tan, Pengerusi Shell Malaysia.

Tambah Shell lagi, produk Helix Power 5W terbaru merupakan initisiatif tambahan usaha syarikat yang sedia ada bagi mengurangkan tahap intensiti karbon secara bertanggungjawab di dalam operasi minyak dan gas, dan pelaburan dalam sumber tenaga rendah karbon.

Sementara itu, Nyon Kam Yew, Pengurus Besar, Perniagaan Shell Lubricant Malaysia & Singapura berkata minyak enjin ini diformulasi menggunakan Teknologi Shell PurePlus, yang dihasilkan daripada 99.5% minyak asas tulen daripada gas asli, serta dipercayai dan disyorkan oleh Scuderia Ferrari.

Minyak enjin Helix Power 5W-40 merupakan penambahan baharu untuk keluarga Shell Helix. Ia direka khas untuk kenderaan berkuasa dan berprestasi tinggi, dan sesuai untuk kebanyakan kereta penumpang moden yang menggunakan petrol dan diesel.

Sempena pelancaran ini, pengguna akan mendapat sebuah speaker Bluetooth percuma dengan setiap pembelian pek empat liter Helix Power 0W-40, Helix Power 5W-40, atau Helix Protect 0W-30 di mana-mana kedai terlibat, selagi stok masih ada.

Bagi memastikan keaslian produk sebelum pembelian, pelanggan digalakkan mencari logo “Untuk Pasaran Malaysia” di bahagian hadapan label botol.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved