fbpx

Tak perlu ke bilik pameran, pemilik Lotus Emira ambil terus kereta dari kilang

Lotus Emira First Edition Factory Collection 02

PELANGGAN Lotus yang membeli Emira kini boleh mengambil kereta masing-masing terus dari kilang syarikat itu di Hethel, United Kingdom.

Pemilik Emira pertama yang berbuat demikian adalah Shaan Kodituwakku yang tiba dari Edinburgh, Scotland untuk mengambil keretanya iaitu model V6 First Edition berwarna Hethel Yellow.

Pengambilan terus dari kilang atau ‘Factory Collection’ merupakan perkhidmatan yang ditawarkan secara opsyen kepada semua pelanggan Emira di UK. Ia boleh dipilih semasa proses check out dalam talian selepas selesai membuat pembelian menerusi platform Lotus Drive.

Menariknya, perkhidmatan Factory Collection turut merangkumi lawatan ke Chapman Production Centre, ruang pemasangan baharu yang merupakan sebahagian daripada baik pulih fasiliti Lotus di UK yang melibatkan pelaburan bernilai £100 juta.

Setelah selesai lawatan, pelanggan akan menerima kereta masing-masing dan akan menjalani bengkel di mana semua ciri-ciri unik dan teknologi yang terdapat pada Emira akan didemonstrasikan. Pelanggan juga akan mendapat gambar kereta mereka sebagai tanda penghargaan.

“Apabila saya tiba di Hethel, saya disambut oleh pengawal keselamatan yang tahu nama saya, tahu saya tiba untuk mengambil Emira dan mengucapkan tahniah kepada saya! Ia satu perasaan yang hebat dan berbaloi untuk mengambil penerbangan pada pukul 4 pagi dari Edinburgh,” kata Shaan.

Lotus Emira dipertontonkan di Malaysia pada April lalu di bilik pameran mereka di Bukit Jelutong, Shah Alam. Ia ditawarkan dengan pilihan enjin 3.5-liter V6 supercaj dan enjin 2.0-liter turbo AMG. Model First Edition dijual pada harga RM1,131,800.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved