fbpx

BMW Charging dilancarkan di Malaysia – lebih 100 pengecas di pusat bandar dan lebuh raya utama

BMW-iX3-2022-1600-01

DALAM usahanya untuk menaik taraf pengalaman pemilikan elektrik, BMW Group Malaysia memperkenalkan BMW Charging menerusi kerjasama dengan JomCharge yang merupakan penyedia kemudahan pengecasan kenderaan elektrik.

Rangkaian pengecas BMW Charging merangkumi lebih 100 buah fasiliti pengecasan yang terletak secara strategik di seluruh kawasan pusat bandar dan pelbagai lebuh raya utama. Rangkaian ini meliputi infrastruktur yang dimiliki oleh Gentari – divisyen Mobiliti Hijau dan Tenaga Bersih di Petronas.

Semua pemilik model BMW i yang baharu dan sedia ada kini layak mendaftar untuk pakej BMW Charging. Pelanggan perlu membayar yuran sekali sebanyak RM640 dan mereka akan mendapat kredit percuma JomCharge bernilai RM160, menjadikan jumlah keseluruhan kredit sebanyak RM800. Langganan ini adalah untuk tempoh setahun dan tidak boleh diperbaharui.

Setelah pendaftaran dibuat, pelanggan dapat memanfaatkan pakej ini sebagai perkhidmatan ‘bayar bila guna’ dengan diskaun tambahan sebanyak 10 peratus bagi setiap transaksi pengecasan mereka selama satu tahun.’

Sashi Ambi, Ketua Komunikasi Korporat dan Kelestarian di BMW Group Malaysia berkongsi, “Menjadi tonggak penting dalam usaha berterusan kami untuk memperkukuhkan landskap mobiliti elektro di Malaysia ialah kerjasama strategik kami dengan para peneraju industri dalam infrastruktur pengecasan untuk EV seperti JomCharge, ChargEV dan Tenaga Nasional Berhad.”

Ir. Lee Yuen How, Pengarah Urusan EV Connection berkata, “Sebagai operator rangkaian JomCharge di Malaysia, matlamat kami adalah untuk menggalakkan penerimagunaan Kenderaan Emisi Sifar (ZEV) di Malaysia dengan menyediakan sebuah infrastruktur yang serba transformatif dan berpandukan pelanggan – dicerminkan melalui rangkaian pengecasan awam kami yang ekstensif.”

Setakat ini, BMW Group Malaysia menyediakan lebih 550 buah fasiliti pengecasan di seluruh negara. Ia dikuasakan oleh rakan-rakan kongsi seperti JomCharge (lebih 65 stesen pengecas), Gentari (lebih kurang 50 stesen pengecas), dan ChargEV (lebih 330 pengecas).

Lebih 80 buah fasiliti BMW i Charging juga disediakan di kebanyakan pusat pengedaran BMW dan MINI yang bertauliah di seluruh negara, dengan rancangan strategik untuk mengembangkan lagi infrastruktur ini pada tahun 2023. Untuk maklumat lanjut, sila layari https://www.bmw.com.my/en/topics/bmw-owners/bmw-charging-solution.html. Aplikasi mudah alih JomCharge boleh didapatkan di Apple App Store dan Google Play Store.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved