fbpx

MAN TM Cab dilancarkan di Malaysia – lebih luas daripada TN Cab

MAN TM Cab 01

MAN Truck & Bus (M) Sdn Bhd (MAN Malaysia) hari ini mengumumkan bahawa pelanggan kini boleh memilih model trak TM Cab yang menawarkan lebih ketinggian dan keluasan.

Sehingga kini, TN Cab dengan ketinggian standard menjadi pilihan pasaran Malaysia kerana cirinya yang fleksibel. Reka bentuknya yang kompak dan ringan menjadikannya sesuai untuk pelbagai kegunaan seperti lori tangki, silo dan pembawa kontena atau untuk mengangkut balak dan bahan binaan berat di jalan raya Malaysia yang biasanya sempit. 

Untuk TM Cab serba baharu, ia mempunyai lebar luaran yang sama iaitu 2,240 mm dan panjang 2,280 mm seperti TN Cab tetapi lebih tinggi pada 2,035 mm berbanding 1,737 mm.  

Ini memberi kelebihan ruang di bahagian dalam kabin. Tambahan 280 mm ruang kepala bermakna pemandu mempunyai lebih banyak ruang untuk berdiri, bergerak dan menyimpan barangan selain ruang rehat yang lebih selesa di bahagian belakang.

Pengarah Urusan MAN Malaysia Andrew O’Brooks berkata MAN TM Cab serba baharu merupakan satu lagi tawaran yang dipacu oleh pasaran daripada syarikat ketika MAN terus memacu perubahan ke arah masa depan.

“Sudah hampir setahun sejak kami menerajui perjalanan kemampanan dengan memperkenalkan MAN Truck Generation baharu kami dengan enjin Euro V sebagai standard di Malaysia apabila tiada pengeluar lain yang berani berbuat demikian. Di pentas global, MAN juga terus maju ke hadapan dengan MAN e-Truck elektrik sepenuhnya yang bakal diperkenalkan dua tahun dari sekarang.

Walaupun kami secara aktif membentuk peralihan kepada mobiliti mampan dan neutral iklim dengan produk teknologi tinggi, kami tetap komited untuk terus berinovasi dan menambahbaik produk konvensional kami untuk memenuhi keperluan ‘dunia sebenar’ industri pengangkutan hari ini.  MAN TM Cab serba baharu menawarkan semua kelebihan TN Cab dan kini juga memenuhi keperluan elemen terpenting dalam rantaian logistik – pemandu,” tambah beliau.

Selain enjin Euro V, trak TM Can juga dilengkapi dengan Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) yang disediakan sama ada sebagai ciri standard atau pilihan dalam setiap MAN Truck Generation Baharu.

Antara ciri yang tersedia termasuklah Lane Guard System (LGS), Lane Departure Warning System (LDWS), Tyre Pressure Monitoring (TPM), Emergency Brake Assist (EBA), Electronic Stability Program (ESP), Assisted High-Beam Headlight and Automatic Wiper System, Side Camera System (SCS) dan 360° View Assistance (Bird View), Adaptive Cruise Control (ACC), Continuous Damping Control (CDC) dan MAN BrakeMatic.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved