fbpx

Yamaha Y16ZR kini dalam 3 warna baharu – RM11,118

Yamaha Y16ZR 2022

HONG Leong Yamaha Motor (HLYM) mengumumkan Yamaha Y16ZR kini boleh didapati dalam tiga warna baharu iaitu Glacier White, Phantom Neon dan Flaming Silver.

Menurut syarikat itu, pilihan warna baharu ini boleh didapati menerusi rangkaian pengedar Yamaha di seluruh negara bermula hari ini (27 Oktober 2022). Ia dijual pada harga RM11,118 tidak termasuk pendaftaran dan insurans.

Phantom Neon

Seperti biasa, setiap pembelian didatangkan dengan jaminan pengeluar selama dua tahun atau 20,000 km, serta kunci cakera brek percuma.

Dari segi penampilan, warna Glacier White dan Phantom Neon masing-masing tampil menarik dengan grafik segar berwarna ungu dan kuning berserta rim hitam, manakala warna Flaming Silver dilihat paling menonjol dengan rim merah.

Glacier White

Tiada sebarang perubahan dari segi trenkuasa, bermakna Y16ZR versi 2022 masih lagi dikuasakan oleh enjin empat lejang SOHC bersesaran 155 yang dilengkapi dengan teknologi Variable Valve Actuation (VVA).

Enjin tersebut menghasilkan 17.7 hp pada 9,5000 rpm dan 14.4 Nm pada 8,000 rpm, disalurkan ke roda belakang menerusi transmisi enam kelajuan dengan klac Assist & Slipper yang menjanjikan penukaran gear lebih lancar.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved